site.btaНаследницата на "Индитекс" дава тон за преструктурирането на "Зара"

Наследницата на "Индитекс" дава тон за преструктурирането на "Зара"
Наследницата на "Индитекс" дава тон за преструктурирането на "Зара"
Снимка: greenwichtime.com

След година начело на най-големия моден търговец на дребно в света, Марта Ортега се опитва да разчупи имиджа на компанията за бърза мода "Индитекс" (Inditex), собственик на "Зара" (Zara, на испански "Сара"), и да привлече повече потенциални клиенти. Това е мнението на анализатори и инвеститори, цитирани от Ройтерс.

Тази стратегия вече е помогнала на "Индитекс" да повиши продажбите и печалбата, тъй като компанията е прехвърлила по-високите си разходи върху потребителите чрез увеличение на цените. 

"Индитекс" завърши промяната на върха и смяната на поколенията, когато Марта Ортега, най-малкото дете на основателя Амансио Ортега, стана неизпълнителен председател на 1 април миналата година, само няколко месеца след като Оскар Гарсия Масейрас бе назначен за главен изпълнителен директор. 

Амансио Ортега е отворил първия магазин на "Зара" в северния испански град Ла Коруня. В момента групата включва седем марки, сред които "Пул енд Беър" (Pull&Bear) и "Бершка"(Bershka), но 73 на сто от продажбите се падат на "Зара".

Марта Ортега е започнала кариерата си в компанията от най-ниското стъпало в магазин на "Бершка", където е подреждала стоките на 23-годишна възраст. 

Назначаването й бе посрещнато първоначално със скептицизъм, но откакто 39-годишната дъщеря на Амансио Ортега пое ролята си, акциите на "Индитекс" са скочили с около 50 на сто и компанията оповести най-силната си година на продажби през 2022 г.

Подобно на други листвани на борсата семейни компании "Индитекс" трябва да намери баланса между семейните интереси и структурата на стабилно корпоративно управление, в което инвеститорите да имат доверие.

Марта Ортега, чийто баща притежава 59,3 на сто от "Индитекс“, е работила основно зад кулисите през тази една година, оставяйки под светлината на прожекторите Оскар Гарсия Масейрас.

Говорител на компанията от Ла Коруня заяви, че тя се е фокусирала върху "дефинирането на марката "Зара" и продуктовата стратегия".

Марта Ортега е изиграла "централна" роля в ускоряването на стратегията за "висша мода" през миналата година, каза близък до компанията източник.

"Смятаме, че Марта Ортега постепенно репозиционира "Зара" във високия сегмент", отбеляза Патрисия Сифуентес, анализатор  в подразделението за инвестиционно банкиране на испанската инвестиционна компания "Бестинвер" (Bestinver).

"Потвърждавайки факта, че "Зара" продава мода, а не само облекло, "Индитекс" е успяла да повиши цените и да запази маржовете на фона на инфлационната буря", добави тя.

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 14:40 на 07.12.2023 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация