site.btaНаследницата на "Индитекс" дава тон за преструктурирането на "Зара"


След година начело на най-големия моден търговец на дребно в света, Марта Ортега се опитва да разчупи имиджа на компанията за бърза мода "Индитекс" (Inditex), собственик на "Зара" (Zara, на испански "Сара"), и да привлече повече потенциални клиенти. Това е мнението на анализатори и инвеститори, цитирани от Ройтерс.
Тази стратегия вече е помогнала на "Индитекс" да повиши продажбите и печалбата, тъй като компанията е прехвърлила по-високите си разходи върху потребителите чрез увеличение на цените.
"Индитекс" завърши промяната на върха и смяната на поколенията, когато Марта Ортега, най-малкото дете на основателя Амансио Ортега, стана неизпълнителен председател на 1 април миналата година, само няколко месеца след като Оскар Гарсия Масейрас бе назначен за главен изпълнителен директор.
Амансио Ортега е отворил първия магазин на "Зара" в северния испански град Ла Коруня. В момента групата включва седем марки, сред които "Пул енд Беър" (Pull&Bear) и "Бершка"(Bershka), но 73 на сто от продажбите се падат на "Зара".
Марта Ортега е започнала кариерата си в компанията от най-ниското стъпало в магазин на "Бершка", където е подреждала стоките на 23-годишна възраст.
Назначаването й бе посрещнато първоначално със скептицизъм, но откакто 39-годишната дъщеря на Амансио Ортега пое ролята си, акциите на "Индитекс" са скочили с около 50 на сто и компанията оповести най-силната си година на продажби през 2022 г.
Подобно на други листвани на борсата семейни компании "Индитекс" трябва да намери баланса между семейните интереси и структурата на стабилно корпоративно управление, в което инвеститорите да имат доверие.
Марта Ортега, чийто баща притежава 59,3 на сто от "Индитекс“, е работила основно зад кулисите през тази една година, оставяйки под светлината на прожекторите Оскар Гарсия Масейрас.
Говорител на компанията от Ла Коруня заяви, че тя се е фокусирала върху "дефинирането на марката "Зара" и продуктовата стратегия".
Марта Ортега е изиграла "централна" роля в ускоряването на стратегията за "висша мода" през миналата година, каза близък до компанията източник.
"Смятаме, че Марта Ортега постепенно репозиционира "Зара" във високия сегмент", отбеляза Патрисия Сифуентес, анализатор в подразделението за инвестиционно банкиране на испанската инвестиционна компания "Бестинвер" (Bestinver).
"Потвърждавайки факта, че "Зара" продава мода, а не само облекло, "Индитекс" е успяла да повиши цените и да запази маржовете на фона на инфлационната буря", добави тя.
/СС/
news.modal.header
news.modal.text