site.btaПовечето клиенти, закупили стока с финансиране в периода на Черния петък, са на възраст между 29 и 39 години, отчитат от "УниКредит Кънсюмър Файненсинг"

Повечето клиенти, закупили стока с финансиране в периода на Черния петък, са на възраст между 29 и 39 години, отчитат от "УниКредит Кънсюмър Файненсинг"
Повечето клиенти, закупили стока с финансиране в периода на Черния петък, са на възраст между 29 и 39 години, отчитат от "УниКредит Кънсюмър Файненсинг"
Снимка: БТА

Ръст от 50 процента на потърсилите финансиране на стоки и паричен кредит в дните на намаления тази година отчитат от дружеството за потребителско кредитиране "УниКредит Кънсюмър Файненсинг". Това съобщиха от отдел „Връзки с обществеността  и комуникации“ на УниКредит Булбанк. По-висока е и средната стойност на покупката - 1075 лв., което е с 19 процента повишение спрямо миналата година, като от дружеството отбелязват, че това се дължи не само на покачването на цените на стоките, но и на доброто планиране и нагласата на клиентите да спестяват.

Най-много от клиентите, закупили стока с финансиране в периода на Черния петък са на възраст 29-39 години, което е ръст на тази група от 40 процента спрямо предходната година. 42 процента от тях са пазарували онлайн. Тенденцията при възрастовата група 39-50 г. се запазва и те продължават да предпочитат да пазаруват във физическите обекти на търговски партньори на "УниКредит Кънсюмър Файненсинг" - 63 процента.

Статистиката показва, че тази година има ръст на мъжете, направили покупки на Черния петък. Покупките в периода на намаленията се разпределят между 55 процента мъже и 45 процента жени, за разлика от миналата година, когато мъжете са 51 процента, а жените 49 процента.

Най-търсените стоки на Черния петък тази година са малките домакински уреди (27 процента), електроника (23 процента), компютри (22 процента), мобилни телефони (14 процента).  През миналата година най-търсени са били компютрите, телевизорите и мобилните телефони.

От дружеството отчитат и ръст от 70 процента за финансираната сума, спрямо предходната година и 50 процента ръст на заявките за финансиране на покупки в продажбите за трите дни при големите търговци на стоки. Въпреки прогнозите за покачване на онлайн пазаруването, се забелязва спад от 5 процента във финансираната сума на закупените стоки и 14 процента спад на заявките за финансиране на самия Черен петък спрямо предходната година. 43 процента от клиентите са кандидатствали онлайн, докато през 2021 г. те са били 62 процента. За трите дни на намаления онлайн заявките за стоково финансиране са 29 процента от общия брой за периода, като 70 процента от тях са направени на самия ден и 30 процента в следващите два дни. 

Отчита се и осезаем ръст в потребителското кредитиране - от 24 процента в седмицата на Черния петък, като финансираната сума по тях е с над 40 процента по-висока от данните от предходната година. Онлайн заявките за паричен кредит заемат все по-голям дял от общите - наблюдава се увеличение с над 30 на сто на годишна база, което е почти 8 пъти повече от ръста през миналата година. От дружеството отбелязват, че това се дължи и на факта, че предлагат на своите клиенти изцяло дигитален процес през приложението Булбанк Мобайл, в което те могат да кандидатстват и усвоят сумата до един час, само с няколко клика и минимално количество данни. Според статистиката им 60 процента от клиентите усвояват средствата си до три часа, което е в пъти по-бързо и удобно от кандидатстването във филиал.

По време на коледните празници очакванията са пазаруването отново да отбележи ръст, но с по-нисък темп от предходната година, предвид сериозното купуване на подаръци на Черния петък, се посочва още в съобщението. Предвижданията са фокусът на най-желаните стоки отново да е в сферата на електрониката и домакинските електроуреди.

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 09:26 на 03.02.2023 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация