site.bta Община Сливен ще поеме 50 процента от разходите за паспорти на блоковете - кандидати за саниране


Община Сливен ще поеме 50 процента от разходите за паспорти на блоковете - кандидати за саниране. Това решиха днес общинските съветници на свое редовно заседание. Общо 300 000 лева от резерва на Община Сливен ще бъдат отпуснати за подпомагане на собствениците от сдруженията за енергийна ефективност за разходите за енергийно обследване на блоковете, тоест за техническите им паспорти.
"За да стимулираме активността на хората в новата програма за саниране, решихме да подпомогнем собствениците на етажна собственост с тази нестандартна стъпка, каза пред журналисти днес кметът Стефан Радев, който е вносител на предложението. Кандидатите за такова подпомагане трябва да са събрали половината от сумата по оферта за енергийно обследване и техническа паспортизация. В този случай общината ще поеме останалата част от сумата", обясни той.
Сумите за енергийно обследване варират от 4 до 13 лева на кв.метър според информацията, с която разполага Общината. Това означава, че за апартамент с площ от 80 – 100 квадрата едно семейство трябва да плати минимум 600 лева. Тези средства ще подлежат на връщане единствено, ако блокът е одобрен за саниране и цялата сума бъде възстановена на Сдружението от програмата. Ако не бъде одобрено за саниране в настоящата програма, сдружението няма да връща тази финансова помощ. Радев смята, че ще има много ефект от влагането на средствата в енергийно обследване. Общината подготвя информация в помощ на домоуправителите, сред която и такава за фирми, които извършват енергийно изследване.
До момента в общината са санирани 51 жилищни сгради.
/ВД/
news.modal.header
news.modal.text