site.btaКНА: Учен от НАСА представя в Никозия последните новини от космическия телескоп „Джеймс Уеб“

Ученият от НАСА д-р Александра Локууд ще представи днес в Никозия последните новини от космическия телескоп „Джеймс Уеб“ (JWSP), предаде за БТА кипърската агенция КНА. Събитието ще се състои тази вечер в Центъра за космически изследвания на Кипърската организация за изследване на космоса (CSEO).

В изявление за КНА президентът на Кипърската организация за изследване на космоса Джордж Данос каза, че „ние сме развълнувани, че д-р Александра Локууд ще бъде с нас, за да представи последните новини от телескопа, както и вълнуващите открития за живота извън Земята. Сами ли сме във Вселената? Д-р Локууд ще сподели с нас най-новите вълнуващи новини от космическия телескоп „Джеймс Уеб“, включително неговите открития евентуално за живот извън Земята“, добави той.

Д-р Александра Локууд е учен от проекта за космическия телескоп „Джеймс Уеб“ на НАСА в Научния институт за космически телескопи в Балтимор, Мериленд. В момента тя отговаря за проекта в централата на НАСА, където служи като ръководител на стратегически съобщения и ангажираност към дирекция „Научна мисия“. Краткото й посещение в Кипър е организирано от посолството на Съединените щати в Никозия и от Бюрото по образователни и културни въпроси към Държавния департамент на САЩ.

Президентът на Кипърската организация за изследване на космоса Джордж Данос припомни, че само преди две години целият свят беше пленен от първите зашеметяващи снимки, изпратени от космическия телескоп „Джеймс Уеб“, най-мощният телескоп, създаван някога.

„С умиление си спомняме нашето нетърпение да видим тези снимки, които показват мъглявината Карина, огромна формация от прах и звезди на 7000 светлинни години. Това отвори ново мощно око за човечеството, което надникна в дълбините на Вселената, по целия път назад към „моментите“ след Големия взрив“, посочи той.

Данос припомни, че изборът на Кипърската организация за изследване на космоса от НАСА за едновременно представяне тогава на тези първи снимки „беше голяма чест за нашата страна. Всички се събрахме, за да споделим този исторически момент".

Снимките на телескопа „Джеймс Уеб“, каза Данос, отбелязаха началото на нова ера в астрономията, изпълнена с вълнуващи открития и невероятни разкрития за нашата вселена.

Никога обаче не сме си представяли, добави Данос, че ще имаме честта да посрещнем в Кипър ръководителя на комуникациите на НАСА за космическия телескоп „Джеймс Уеб“.

„Развълнувани сме, че д-р Александра Локууд ще бъде с нас, за да ни разкаже последните новини от телескопа, както и за вълнуващите открития за живота извън Земята. Сами ли сме във Вселената? Д-р Локууд ще сподели с нас последните вълнуващи новини от космическия телескоп Джеймс Уеб, включително неговите открития за потенциала за живот извън Земята“, каза той.

Преди посещението си в Кипър (19-24 май), д-р Локууд говори пред КНА за своите контакти на острова, телескопа „Джеймс Уеб“ и очакваните нови открития.

Д-р Локууд, която е учен в проекта на космическия телескоп „Джеймс Уеб“ на НАСА, беше поканена от КНА да каже как този модерен телескоп е променил нашето разбиране за Вселената и нашето съществуване в космоса.

Телескопът „Джеймс Уеб“, отговори тя, вече направи революция в астрономията, като ни показа най-отдалечените галактики във Вселената, откри атмосфери на скалисти екзопланети и предизвика нови прозрения за процеса на формиране на звезди и планети.

(Новина, избрана от кипърската агенция КНА за публикуване от БТА съгласно договора за сътрудничество между агенциите)