site.btaПедагогическият колеж в Плевен изследва интеграцията на етносите в училището

BOBSTH 09:50:31 13-02-2019
IS0950BO.006
Плевен - колеж - проучване

Педагогическият колеж в Плевен изследва интеграцията на етносите в училището


Плевен, 13 февруари /Малин Решовски, БТА/
Педагогическият колеж в Плевен приключи изследване на образователните институции и семейните общности за проблемите, свързани с интеграцията на етносите в училището. Това съобщи в пресклуба на БТА доц.д-р Анелия Рангелова - експерт по проекта "Родители и учители могат без агитация".
Тя уточни, че студенти и преподаватели са анкетирали училища и семейства от различни етноси, областната и общинска администрация, РУО. Според данните 90 на сто от кадрите в институциите познават нормативната база, но в недостатъчна степен изпълняват свои планове за действие. Основната част намират средства за тази дейност в делегираните бюджети, 36 на сто - чрез програми, а 40 на сто - и чрез проекти за привличане на ромските деца в училище. Според изследването 88 на сто от училищата имат подготвени кадри, 62 на сто са назначили психолози, а в 50 на сто работят ресурсни учители. Според доц.Рангелова има добро развитие в тази посока, защото в предишни години училищата не са разполагали с психолог и ресурсен учител.
Изследването е показало, че 52 на сто от педагозите са запознати със стратегията на МОН за интеграцията, 84 на сто от училищата имат мерки за работа с етносите, 72 на сто смятат, че работата им в ромската общност е ефективна. Половината от училищата са предвидили обучение на екипите, които работят с тези деца.
Доц. Рангелова каза, че предстои на базата на всички резултати да предложат актуализиране на местните програми за работа в тази сфера. Тя коментира, че изследването сочи, че в началния курс на плевенските училища не се наблюдава етническо напрежение.

/Видеозапис на пресконференцията е излъчен в емисия БТА-Live/.


/ИС/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 02:36 на 23.07.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация