site.btaБългарската традиционна кухня бе темата на поредната сбирка „Кафе с цел“, която бе организирана в Богота на 16 август


Сбирка, част от инициативата „Кафе с цел“, се състоя на 16 август 2025 г. в Богота, Колумбия. Темата на поредното социално събитие, организирано от Българо-колумбийската фондация „Алианса“, бе фокусирана върху традиционната българска кухня. Това сподели за рубриката „БГ Свят“ на БТА Дорис Дукова, основател и главен изпълнителен директор на българо-колумбийското сдружение.
„Какви са приликите и разликите между българската и колумбийската национална кухня, а от там и приликите и разликите между двете култури, това беше темата, която особено развълнува и предизвика дискусия сред присъстващите представители на българската общност и колумбийци, посещавали България с цел обучение или туризъм“, разказа Дукова.
Участниците в интернационалната среща имаха възможност да опитат локум и вафли, произведени в България, както и бисквитена торта по българска рецепта. Предложено им бе да дегустират и сливова ракия.
„Обсъждахме, че предвид голямото разнообразие от плодове и зеленчуци, всъщност не е трудно в Колумбия да се намерят основните съставки на най-традиционните български ястия, но вкусът се определя най-вече от типичните за България подправки, които в повечето случаи нямат еквивалент в Латинска Америка. Затова и винаги, когато някой пътува от България насам желанията са най-първо за чубрица, червен пипер, сушен магданоз и копър. Тук просто ни липсват ароматите и вкусът на подправки от българска градина“, допълни още Дорис Дукова.
Както БТА писа, Българо-колумбийската фондация „Алианса“ е създадена на 24 май 2008 г. с идеята да „служи като мост между българските и колумбийските висши учебни заведения за разпространение на техните академични постижения, възможности за обучение по семестри, кратки или изследователски престои и да осигури сътрудничество за формулиране на изследователски или разширени проекти“.
Първата сбирка „Кафе с цел“ се организира през ноември 2008 г. и до момента са организирани повече от 55 срещи, в които са участвали над 300 човека.
Името на инициативата е обмислена като амалгама между кафето като продукта, който предизвиква положителен имидж на държавата в стереотипите на чужденците за Колумбия, а думата „цел“ насочва към това, което човек се стреми или което трябва да се осъществи.
/ЙК/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина