site.btaСофийската опера представя нова продукция на тетралогията „Пръстенът на нибелунга“

Софийската опера представя нова продукция на тетралогията „Пръстенът на нибелунга“
Софийската опера представя нова продукция на тетралогията „Пръстенът на нибелунга“
Софийската опера представя нова продукция на тетралогията „Пръстенът на нибелунга“, визия - Софийска опера

С фестивал и нова продукция на тетралогията „Пръстенът на нибелунгаСофийската опера и балет се включва в международните празници по повод 210-годишнината на композитора Рихард Вагнер, чиито рожден ден е днес, съобщават от операта.

От 8 до 30 юли ще бъдат представени всички седем заглавия, които до този момент са в репертоара – „Рейнско злато" „Валкюра“, „Зигфрид“, „Залезът на боговете“, „Тристан и Изолда“, „Парсифал“ и „Летящият холандец“

Пламен Карталов решава да започне тетралогията на Вагнер и през 2010 г. е премиерата на първата част – „Рейнско злато“. В следващите три години се появяват „Валкюра“, „Зигфрид“ и „Залезът на боговете“. С първата и засега единствена постановка на Балканите, през 2013 г. е отбелязана 200-годишнината на композитора. „Това си беше истинска дързост, защото стана само с български оперни артисти“, казва Пламен Карталов. Със „Зигфрид“ през 2012 г.  Софийската опера гостува в Минск, с „Пръстенът на нибелунга“ през 2015 г. гостува в историческия град Фюсен, Германия, а през 2018 г. - в „Болшой театър“ Москва. 

„Най-важна за мен беше проверката пред германската публика. А на традиционния Вагнеров фестивал в Софийската опера се събират почитатели от цял свят, които специално пътуват, за да откриват новите продукции на своя любим композитор“, разказва Карталов. 

За новата продукция, която ще има нови декори, костюми и режисьорска концепция, вече има потвърждение, че на премиерните спектакли ще присъстват изявени специалисти, запалени почитатели на творчеството на Вагнер и музикални пилигрими, които следят новостите в оперния свят, съобщават от операта.

Режисьор на спектаклите е Пламен Карталов, ще дирижира Константин Тринкс, сценографията е на Ханс Кудлих, костюмите - на Християна Михалева.

„Първата ми среща в меката на Рихард Вагнер – Байройт, беше през лятото на 1970 г. Двадесет и две годишен студент положих моя си клетва на гроба му, че вдъхновението от неговия Театър и неговите спектакли, на които присъствах, ще бъдат водещ лъч, озаряващ завинаги моя път на режисьор. Това обаче с неговото творчество, след около сто и петдесет други постановки на майстори на българската, италианската, френската и руската оперна съкровищница, се случи след близо тридесет и осем години”, разказва Карталов. 

„За първи път дойдох в София през 2015 г. за „Тристан и Изолда“ по препоръка на маестро Рихард Тримборн, който работеше вече в София. Бях абсолютно впечатлен от певците, от прекрасните им гласове, фантастични музиканти. Тогава все още нямаше традиции в интерпретирането на Вагнер, но днес вече благодарение на маестро Карталов мога спокойно да кажа, че Вагнер е един от обичаните композитори. Освен това изграждането на характерите на сцената е много ярко. Оркестърът, който до този момент е изпълнявал повече италиански репертоар и класически балети вече е много обигран и интерпретира музиката на Вагнер пластично и акуратно“, разказва Константин Тринкс.

Повече информация има ТУК.

/ДД

/ТС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:51 на 10.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация