site.btaМоята философия за тази професия е, че ние се забавляваме, независимо какво играем


Моята философия за тази професия е, че ние се забавляваме, независимо какво играем, дали ще е трагедия, дали ще е комедия, мелодрама. При всички положения актьорите трябва да се забавляваме, когато сме на сцената. Ние да се забавляваме. И ако ние наистина се забавляваме, тогава и публиката долу се забавлява, пак казвам, и при трагедиите е така. С тези думи актьорът и режисьор Асен Блатечки описа своето виждане за професията в интервю за БТА.
Най-новият проект на Блатечки е бродуейската „Комедия за тенори“, чиято премиера предстои на сцената на Драматичен театър „Никола Вапцаров“ в Благоевград. Асен Блатечки е режисьор на представлението, а наред с това играе и ролята на продуцента Хенри Сондърс.
Действието се развива през 30-те години на миналия век в Париж и най-общо казано е сблъсък между двамата най-велики тенори на това време: единия, който е утвърдено име, звезда от много години на сцената и другия – млад, изключително талантлив, може би по-талантлив оперен певец от него, също тенор, и от там се завъртат всички смешни ситуации в пиесата, разказа Блатечки.
В „Комедия за тенори“ се завъртат много сюжетни линии, които са завързани по много интелигентен и забавен начин от автора, а пиесата е избрана сред много други, които екипът е превел, преди да се спре на това заглавие.
В главната роля, тази италианската суперзвезда Тито Мерели, се въплъщава Калин Врачански, за когото това е поредно представление с благоевградската трупа в последните няколко години. Врачански играе в заглавията от афиша на театъра в Благоевград „Портретът на Дориан Грей“, а само преди година бе поставено премиерно представлението „Съмнение“ от Джон Патрик Шанли.
Репертоарът на театъра е много готин, като цяло са страхотни заглавията, които се играят тук и си говорихме, че може би към тези заглавия е необходимо да има нещо, което да сложи една черешка на тортата, разказа за БТА Калин Врачански. По думите му търсен е именно такъв вид комедия, която да достигне до по-голяма аудитория. „Някои от представленията, например „Съмнение“, все пак е малко по-различно като текст, не всички биха се решили да го гледат, но за сметка на това и едната, и другата публика биха се забавлявали на „Комедия за тенори“, посочи Врачански.
Различните представления в театъра обхващат две крайности – от драматичните заглавия до забавните. Това е начин и за актьорите да разтоварят, сподели Врачански, съпоставяйки работата по „Съмнение“ и „Комедия за тенори“.
„Самата пиеса е доста сложна и беше труден процес, все пак самият режисьор (на „Съмнение") Стайко Мурджев имаше една стилистика, в която искаше да работим и сега, когато след едно такова тежко представление, минеш в другата крайност, където нещата са много по-леки, но не казвам естествено също толкова отговорни, просто самият процес е по-различен, по-забавен е, макар всички герои да имат своите проблеми, просто тези проблеми се представят по съвсем друг начин и ти е по-лекичко“, каза още Калин Врачански и допълни, че удоволствие от играта на сцена винаги се изпитва, „дори да страдаш и да си късаш ризата“.
Премиерата на „Комедия за тенори“ е на благоевградска сцена на 4 и 5 февруари. В представлението участват актьорите от трупата Гринго – Богдан Григоров, Йордан Ангелов, Ива Кънева, Гергана Цакова и Мариана Бонева.
Сценографията, която пренася публиката в атмосферата на 30-те години на двадесети век е на Анелия Райкова, а композитор е Христо Немлиев.
След премиерата спектакълът ще бъде игран в много градове в България, сред които Разград, Габрово, Враца, Стара Загора, Плевен и други, като се предвижда то да се играе и на сцени извън пределите на страната.
/ХТ/
news.modal.header
news.modal.text