site.btaВсяко евро, инвестирано в култура, се връща четири пъти в местния бюджет, каза кметът на Пловдив Костадин Димитров

Всяко евро, инвестирано в култура, се връща четири пъти в местния бюджет, каза кметът на Пловдив Костадин Димитров
Всяко евро, инвестирано в култура, се връща четири пъти в местния бюджет, каза кметът на Пловдив Костадин Димитров
БТА, Дискусия на тема "Културният туризъм в Пловдив. Какво още?" беше проведена в Пловдив. На снимката: Костадин Димитров, кмет на град Пловдив, Снимка: кореспондент на БТА в Пловдив Пресиана Вълканова

Последните статистики показват, че всяко евро, инвестирано в култура, се връща четири пъти в местния бюджет. И ние взехме кардинално решение - нито евро няма да пипаме от бюджета, отделен за култура. Напротив - ще го надграждаме с все повече събития, за да е изпълнен градът ни с живот. Това каза кметът на Пловдив Костадин Димитров по време на отворена дискусия на тема "Културният туризъм в Пловдив. Какво още". Събитието, организирано съвместно от вестник "Марица" и община Пловдив, беше проведено днес в Дома на културата "Борис Христов". 

Кръглата маса събра ключови фигури от сферата на културата, туризма и бизнеса, за да потърсят заедно идеи как Пловдив да утвърди водещите си позиции в културния туризъм. Основни участници в дискусията бяха заместник-министрите на туризма и културата Ирена Георгиева и Георги Султанов, заместник областният управител Атанас Ташков, кметът на Пловдив Костадин Димитров, неговият заместник Пламен Панов, заместник-председателят на Общински съвет – Пловдив Стефан Послийски.

"Всички статистики показват повишение на нощувките, на гостите на града. Това е, защото Oбщина Пловдив от много време полага усилия е тази посока - последователни стъпки, които водят до реалните резултати. Само през последната година открихме два археологически парка - Източна порта и Небет тепе, както и Одеона. Това, което ние правим за да имаме културен туризъм, наистина е емблематично. Едно културно събитие струва колкото половин улица, ако събитието е мащабно, а улицата малко по-малка", посочи Костадин Димитров. 

Той обърна внимание на някои от ремонтните проекти, които стартираха през последните месеци, като обясни, че обновяването на сцената на концертната зала, както и на кино "Космос" са в ход. Без да изложи конкретни идеи, Димитров посочи, че в по-далечно бъдеще се обмислят варианти и за социализиране на бреговете на река Марица. Кметът на Пловдив беше категоричен, че местата, където ще има възможност за представления ще се множат. Един от акцентите, които той постави, беше за децентрализацията на културата, като уточни, че тя не привлича толкова туристи, но е значима за отделните квартали. 

Димитров засегна и темата за туристите, които посещават Пловдив по време на празниците. "Изключително важно е градът ни по Великден и Коледа да изглежда добре. Успяхме да направим така, че последната Коледа градът да е приказен. Трябва да положим усилия тази година да е още по-красив, празничен и привлекателен", каза Костадин Димитров.  
 
Кметът обърна внимание и на други видове туризъм, с които Пловдив привлича гости. "Изключително успешен е спортният туризъм. Много от световните и европейски първенства по гребане се провеждат в Пловдив. Това води до 1000-2000 човека, които остава за по 10, а понякога и повече дни в града ни", каза Костадин Димитров. Той припомни, че градът вече има възможност за провеждане и на международни състезания по плуване след откриването на плувен басейн "Младост", който е с олимпийски размери. 

"Ние сме много облагодетелствани, защото Пловдив е на 8000 години и всеки обект сам по себе си е вълнуващ, но ако към него прибавим и малко модерна технология, малко забавления за най-малките, нещо странично, което да те накара да останеш не 2, а 5 минути пред експоната, ще ни повиши още повече възможностите за привличане на туристи", обясни Димитров. 

Като пропуск на бранша кметът на Пловдив посочи липсата на символ на Пловдив, с който той да се отличава пред туристите. "Много често говоря, че ние сме град с много отличителни белези - Античния театър, Римския стадион, Одеона, река Марица, седемте хълма. И някак си ни се губи онова, което да посочим като символ на нашия град. Трябва да намерим нашата символика, за да привличаме все повече и повече туристи. Имаме добри примери в европейското семейство, които трябва да споделяме и следваме и съм сигурен, че заедно ще намерим верния път за повишаване още повече на туризма в град Пловдив", допълни Костадин Димитров. 

Заместник областният управител Атанас Ташков взе отношение по темата, като изрази готовност от страна на областната администрация да подкрепя всички събития, които ще се провеждат в Пловдив. "Общината не спира да работи за бранда на Пловдив, като обединява енергията на целия сектор. Наистина Пловдив се утвърди като един бранд с всички културни обекти, които са на територията му, с археологията, с всички сцени на открито. В областта също имаме какво да покажем. Ние сме отворени за предложения и за съвместни инициативи, имате нашата подкрепа", каза Атанас Ташков. Като предимство за района Ташков посочи летище Пловдив, което редовно довежда туристи от цяла Европа.

/СЛС/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 20:28 на 20.06.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация