site.btaДизайнерката Десислава Тошева се представи с шоурум и рокли на червения килим на кинофестивала в Кан

Дизайнерката Десислава Тошева се представи с шоурум и рокли на червения килим на кинофестивала в Кан
Дизайнерката Десислава Тошева се представи с шоурум и рокли на червения килим на кинофестивала в Кан
Българският дизайнер Десислава Тошева представя една от своите рокли от ексклузиваната колекция Liquid на червения килим на кинофестивала в Кан. Снимка: Десислава Тошева, личен архив

Общо 30 тоалета на българския моден дизайнер и предприемач Десислава Тошева са били избрани от актриси, продуценти, инфлуенсъри за събитията в рамките на кинофестивала в Kан. В интервю за БТА тя разказа, че 11 от роклите на нейния моден бранд Caviar Couture са били представени на червения килим, а други 19 тоалета са били избрани за специални галавечери, ексклузивни соарета и частни партита, съпътстващи кинофестивала. 

"Започнахме ударно фестивала с Ирма Пенюнюри, дългогодишен мениджър на Уил Смит и една от най-влиятелните пиар фигури в САЩ. Работила е с имена като Парис Хилтън и Арнолд Шварценегер, и е засичана в компанията на модната икона и главна редакторка на списание „Вог” Анна Уинтур, както и на Барак Обама. За събитие на сп. „Форбс” тя избра нашата зелена „течна” рокля - емблематичен модел за бранда ни", разказа Десислава Тошева. "Наши модели избра и британската аристократка и модел Виктория Хърви. За пореден път я обличаме за нейни изяви, като тази година тя се появи с две наши рокли – с едната беше на събитието на Golden Globes and Variety, а с другата на афтърпартито на американския режисьор Спайк Лий", каза Тошева. Тя допълни, че български рокли е избрала и американската актриса и продуцент Сабрина Калвър. „Тя се довери на две наши рокли по два лични повода – за появата ѝ на червения килим и за присъствието ѝ на голямо модно събитие, на което беше поканена. Сабрина Калвър и мениджърката ѝ проявиха интерес да участваме с наши рокли в техен предстоящ филмов проект в Холивуд, за което съм изключително щастлива”, каза дизайнерът Десислава Тошева. Нейна рокля по време на кинофестивала в Кан избира и американската актриса и модел Ариел Рейсин. С нея тя се появява на премиерата на Highest 2 Lowest на американския режисьор Спайк Лий в Кан, на която присъства и актьорът Дензъл Уошингтън.

Български моден шоурум в сърцето на кинофестивала в Кан 

На фестивала в Кан Десислава Тошева присъства за четвърта година, като на тазгодишното издание откри и собствен моден шоурум. „Това е не само първият ми частен шоурум в Кан, но е и първият български моден шоурум на фестивала - нещо, с което съм изключително горда”, разказа тя и допълни, че откриването на шоурума е едно от най-добрите и смели решения, които е вземала. „Шоурумът носеше само нашето име и го позиционира като една малка модна дестинация в Кан. Личности от цял свят идваха целенасочено, за да се срещнат с нас, да изберат наши рокли, да ги видят, да ги облекат и да се доверят на нас за своите най-специални моменти и най-важни изяви. Тази самостоятелност, която първоначално ме притесняваше, в момента ми даде ново ниво на признание и увереност, че сме изградили име на един доста висококонкурентен пазар. Това за мен означава много, тъй като беше стъпка, към която бях подходила с притеснение. Фактът, че ние започвахме проби на рокли от шест часа сутринта и затваряхме шоурума в някои дни в три часа през нощта, и това, че виждах как вратата постоянно се отваря и идват личности от цял свят, някои директно с куфарите си от летището, ми даде вяра в нашите възможности. Даде ми вяра, че съм успяла през изминалите години да създам основа, на която в момента мога да стъпвам и да градя все повече и повече развитието на бранда”, посочи Десислава Тошева. 

"До последно не знаех дали ще имам възможност да участвам на тазгодишното издание на фестивала в Кан, тъй като непосредствено преди него, две седмици по-рано, беше най-голямото ми събитие за тази година – имах мое лично модно ревю, което се състоя в Малкия Версай на френската Ривиера - малко приказно шато в Грас на Лазурния бряг. Това беше първото ми международно ревю изцяло с моя лична и френска организация. Бях поканена от медия от Монако. За пръв път направих толкова грандиозно ревю извън България. И заради това ревю не смятах, че ще мога да се справя с Кан тази година. Всъщност успях да се събера и да организирам този шоурум за една седмица. Тоест целият поток от хора и този огромен брой изяви, които успяхме да направим, се случиха с възможно най-малко подготовка в последния момент. Със самото пристигане аз и моята приятелка, сами, с гайки и болтчета, си нареждахме щемперите в 12 без 10 вечерта. Сами си окачихме логото, но се получи изключително добре и всички бяха впечатлени от естетиката, бутиковата визия, от отношението и връзката, която изградих с клиентите", разказа Десислава Тошева. 

„Течните” рокли от ексклузивната колекция liquid 

„Течните” рокли са създадени от специална материя, която търсих в продължение на три години. Открих я през 2023 г. и започнах да експериментирам с нея. Всъщност това беше моментът, в който започнах да работя с тази материя и тогава се роди идеята ми за нашата „ликуид” колекция. Материята е от италианския производител, който произвежда и за Армани Приве. Това е възможно най-високият клас течна органза, която създава усещане за движение, за енергия, за течност, която обгръща тялото и се разлива по невероятен начин. Тя е толкова въздействаща, че до ден днешен все още има хора, които смятат и спорят с мен, че роклите са генерирани от изкуствен интелект, и че не са реални", обясни Десислава Тошева. 

Тя разказа, че модел от Португалия е посетила шоурума на кинофестивала в Кан заедно с фотографката си, която с влизането е отишла на щанда с „течните рокли”, възкликвайки „ Ама те са истински”. Всички се изумяват когато ги видят на живо, те наистина са различни и съм много щастлива, че успях да ги наложа като тенденция. Отвориха много световни дискусии", каза дизайнерката. 

На червения килим в Кан Десислава Тошева също се появява с една от „течните” рокли на своята ексклузивна колекция. „Моят избор беше наложен от обстоятелствата. Не бяха останали почти никакви рокли. Но аз я харесвам много. Сякаш червеният килим беше завършекът на пътя от търсенето на тази материя в продължение на три години до откриването ѝ, след това до намирането на най-добрия производител, експериментирането с текстурата, научаването на работата с този плат, как се работи, как се крои - той е много пипкав за кроене и шиене, след това създаването на колекцията и работата по нея, налагането на пазара и превръщането ѝ във вайръл феномен. Интересът към тези рокли е наистина огромен, онлайн гледанията им в социалните мрежи вече надхвърлят 30 милиона", разказа Десислава Тошева. 

Уникалността на ръчно изработените рокли

"В модния ни шоурум на кинофестивала в Кан бяхме изложили и модели от тазгодишната ни колекция, с вложена в тях много майсторска изработка. На мен може би най-голямата ми любов във висшата мода е майсторлъкът в ръчната изработка. Това е нещото, което най много обичам и имаме много модели, в които отдаваме голяма почит на това. Например имаме рокля, изработена от над 10 хиляди изцяло ръчно нашити детайла. Моделът, моден агент и основател на „Brands4Hands“ Ксения Лазур, си избра тази рокля", разказа Тошева. "Друга наша ръчно изработена рокля - „Алая”, се появи на червения килим. Ние на шега си я бяхме кръстили „разбойникът на колекцията”, защото изработката ѝ е много сложна. Всяко едно листенце в дизайна беше отрязано на отделни малки парченца, които като на пъзел бяха изпънати на една маса и екип от няколко жени в продължение на седмици с изключителна прецизност изчисляваше кое листенце под какъв ъгъл може да застане, за да се напасне с останалите листенца и да се получи перфектна линия. Непосредствено след това абсолютно всичко се заши изцяло на ръка едно по едно", каза дизайнерът Десислава Тошева. 

Многопластово вдъхновение – култура, пътуване, женска красота

Вдъхновението ми е многопластово и идва от различни източници, които ме съпътстват още от детството ми, отговори Десислава Тошева на въпроса какво я вдъхновява, когато създава своите рокли. Изкуството винаги е заемало специално място в живота ми, тъй като израснах заобиколена от картини, музеи, галерии, благодарение на родителите ми, което оформи визуалната ми култура и усета ми към детайла още от ранна детска възраст. След това пътуванията ми през годините също играят ключова роля, като всяко ново място, всяка различна култура ми дава нови перспективи, форми, цветове, които вплитам в своите творения. И третият източник - дълбоко културно и емоционално обогатяване, които няма как да не рефлектират върху творческото ми вдъхновение, но най-вече то идва от самата женска красота, от начина, по който една жена се движи, говори, съществува, държи позиция в обществото. С всяка една нова колекция се стремя да подчертая тази нейна енергия - деликатна и силна същевременно и да ѝ дам форма, която да говори и да се изразява без думи, допълни дизайнерът. 

Модните интереси на българските абитуриенти

Роклите на дизайнерката Десислава Тошева са избор и на български момичета за абитуриентския им бал. „Виждам, че наистина повечето момичета не търсят просто рокля, а отражение на вътрешната си същност. Те искат роклята им да е репрезентация на тяхната идентичност. В същото време забелязвам, че ни търсят и заради идентичността, която ние сме изградили като бранд. Момичетата, които ни търсят, искат да се асоциират с идеята за интелект, за амбиция, за независимост и личностно израстване. Модата за тях не е марка или изява, тя е осъзнатост и възможност за подчертаване на идентичността им”, каза Десислава Тошева. Тя допълни, че тази осъзнатост в младите момичета я вдъхновява много, защото вижда едно младо поколение, което иска да изглежда така, както се чувства отвътре – смело, красиво и вярно на себе си.

Благотворителната инициатива „Бални рокли с кауза” 

Четири свои рокли Десислава Тошева дарява в подкрепа на абитуриенти от уязвими групи и от аутистичния спектър в рамките на благотворителната инициатива „Бални рокли с кауза”, организирана от Министерството на труда и социалната политика и Фондация „Помощ на лица с проблеми в развитието“. Тази кампания далеч надхвърля модата и служи като пример за това как съпричастността, креативността и обществената ангажираност могат да бъдат двигател за реална и устойчива промяна. В тази кампания участвах с още един дизайнер – Дидо Георгиев. Всъщност кампанията е двойна - от една страна младите момичета получиха абитуриентски рокли за своя бал, а от друга страна различни фондации откупиха тези рокли, като всяка от роклите беше с минимална продажна цена от 1000 лв., и събраната сума отиде директно към фондацията в помощ на деца с проблеми в развитието и за деца с аутзъм. Истинският стил не е само във визията, той е в ценностите и в начина, по който избираме да присъстваме в света, коментира за БТА модният дизайнер Десислава Тошева. 

Водена от ранната си любов и страст към модата и предприемачеството, Десислава Тошева поема по пътя на висшата мода на 18 години, когато основава Модна Къща Caviar Couture. Самоука в тънкостите на кроене, моден дизайн и специфичност на различните тъкани, тя се потапя в практическия опит, започвайки своето начинание с незабавен успех. Междувременно с развитието на модната къща, тя завършва магистратура в университета “Сейнт Андрюс”, в който са завършили и британският престолонаследник принц Уилям и Кейт Мидълтън. 

/АКМ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 16:12 на 08.06.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация