site.btaОт здравното министерство предупреждават за фалшиви реклами в интернет, които използват името на институцията и образите на лекари експерти

От здравното министерство предупреждават за фалшиви реклами в интернет, които използват името на институцията и образите на лекари експерти
От здравното министерство предупреждават за фалшиви реклами в интернет, които използват името на институцията и образите на лекари експерти
Снимка: Милена Стойкова /БТА

От Министерството на здравеопазването (МЗ) предупреждават за фалшиви реклами, които злоупотребяват с авторитета на институцията. В интернет пространството се създават измамни сайтове, които наподобяват официални източници и неправомерно използват герба и името на министерството, образа и гласа на главния държавен здравен инспектор доц. Ангел Кунчев, както и на други лекари експерти, телевизионни водещи и публични личности – без тяхното знание и съгласие, се посочва в позиция на ведомството, озаглавена: "Здравето не е игра".

Министерството и неговият екип не препоръчват, не рекламират и не участват по никакъв начин в дейности, свързани с предлагането или продажбата на продукти, добавки, медикаменти или т.нар. чудодейни средства, отбелязват от МЗ. Подобни публикации имат единствената цел да въведат потребителите в заблуждение и да извлекат финансова облага чрез нелоялни и незаконни практики, допълват от здравното министерство.

Всички установени случаи се докладват от МЗ на Главна дирекция „Борба с организираната престъпност“ (ГДБОП), за да бъдат предприети действия по компетентност, информират от здравното министерство. Те призовават гражданите да не се доверяват на съмнителни реклами в интернет, да не споделят лични данни, както и да не поръчват продукти, които се представят като препоръчани от здравни институции и техни служители, както и да се информират от проверени и официални източници.

В края на октомври 2024 година от Комисията за защита на потребителите обявиха, че фалшиви сайтове, които продават "чудодейни" лекарства" и "супер продукти", правят милиони. Най-голямата опасност при пазаруване в социалните мрежи е свързана с това, че постове в тях се правят лесно и изчезват бързо, а именно така търговците рекламират стоката си, обясниха тогава от комисията.

 

/ЛРМ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 05:07 на 31.05.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация