site.btaРезултатите от изпитите за седми и десети клас повтарят тенденциите от миналите години, каза министърът на образованието проф. Галин Цоков

Резултатите от изпитите за седми и десети клас повтарят тенденциите от миналите години, каза министърът на образованието проф. Галин Цоков
Резултатите от изпитите за седми и десети клас повтарят тенденциите от миналите години, каза министърът на образованието проф. Галин Цоков
Снимка: БТА/Архив

Резултатите от изпитите за седми и десети клас повтарят тенденциите от миналите години, каза министърът на образованието проф. Галин Цоков в предаването „Денят започва“ по БНТ.

Положителното е, че резултатите по български език и литература са по-добри, при изпита по математика тенденцията остава резултатите да са по-ниски, коментира министърът. Тази година седмокласниците са повече, може би към 2400, отбеляза той. 

Външното оценяване е свързано с учебното съдържание и програми, трябва да се направи преглед на учебните програми, смята Цоков.

Според него при този преглед учебните програми трябва първо да бъдат освободени от фактологическа тежест. И второ, тези учебни програми да станат по-рамкови, по-интегрирани и знанията да бъдат пряко свързани с практиката. Акцентът не трябва да бъде върху знанието и неговото възпроизвеждане, а върху формиране на умения и компетентност, посочи министърът. 

Според него е важно как на базата на учебните програми ще се промени и оценяването.

Той обясни, че тази промяна преминава през ориентиране към формиращо оценяване, чрез проследяване на постиженията на всеки ученик. „Що се отнася за такива изпити, външно оценяване - включване на повече задачи с практическа ориентираност, на повече задачи, които изискват критическо мислене, а не възпроизвеждане и зубрене", заяви Цоков.

„Поколенията са различни, изискванията на пазара на труда се различни, едно изследване във Великобритания показва, че 65% от първокласниците ще упражняват професии, които още не са създадени“, каза още министърът на образованието. 

Според него по-гъвкавите и ориентираните към бъдещето образователни системи пренасят акцента от знанията към уменията и отношенията, за да могат младите хора да се справят с усвояването на всяка нова професия. 

Начална стартова заплата за един млад учител според разчетите ще е 1700 лева, каза проф. Галин Цоков и отбеляза още, че ще се работи за намаляване на административната тежест върху учителите.

/ЛРМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:47 на 04.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация