site.btaСухопътният товарен транспорт в България намалява през 2024 г. до най-ниското си ниво от 2019 г., показват данни на Евростат

Сухопътният товарен транспорт в България намалява през 2024 г. до най-ниското си ниво от 2019 г., показват данни на Евростат
Сухопътният товарен транспорт в България намалява през 2024 г. до най-ниското си ниво от 2019 г., показват данни на Евростат
Шофьори на камиони изчакват по 18 часа да минат "Дунав мост" при Русе. От граничния пункт съобщиха за БТА, че трафикът от тежкотоварни превозни средства е изключително интензивен. Около 40 камиона изчакват в района на граничната зона този следобед. Останалите тежкотоварни превозни средства са основно в буферния паркинг, който е почти запълнен, Русе (22 ноември 2024). Снимка: кореспондент на БТА в Русе Бисер Тодоров

През 2024 г. сухопътният товарен транспорт в България достига 26,969 млрд. тонкилометра, понижавайки се значително от достигнатите година по-рано 33,125 млрд. тонкилометра (спад с над 18 на сто) и отчитайки по този начин най-ниското си ниво от 2019 г. Това показват най-новите данни на Евротат, публикувани днес от статистическата служба на Европейския съюз.

За ЕС данните показват леко нарастване до общ годишен обем от 1,869 трилиона тонкилометра, което е малко повече от 1,857 трилиона през 2023 г., което представлява незначително увеличение от 0,6 на сто на годишна база.

През 2024 г. Полша продължава да бъде лидер в ЕС по отношение на сухопътния товарен транспорт, като регистрира общо 368 млрд. тонкилометра, което представлява почти 20 на сто от общия обем на ЕС. Тя е следвана от Германия с 281 млрд. тона (15 на сто), Испания с 272 млрд. тона (15 на сто), Франция със 174 млрд. тона (9 на сто) и Италия със 153 млрд. тона (8 на сто). На тези 5 държави се падат 67 на сто от общия автомобилен товарен транспорт в ЕС. Сред по-малките икономики забележителни обеми са регистрирани и в Чехия (70 млрд. тонкилометра), Румъния (67 млрд. тонкилометра), Литва (66 млрд. тонкилометра) и Нидерландия (63 млрд. тонкилометра).

По отношение на групите продукти, превозвани през 2024 г., първите 10 остават същите като през 2023 г. Хранителните продукти, напитките и тютюневите изделия продължават да доминират с 312 млрд. тонкилометра през 2024 г., следвани от групираните стоки (различни стоки, превозвани заедно) с 237 млрд. тонкилометра.

Продуктите на селското, горското и рибното стопанство са на трето място с 208 млрд. тонкилометра, следвани от други неметални минерални продукти (137 млрд. тонкилометра), метални руди и други минни/кариерни продукти (132 млрд. тонкилометра) и химикали (116 млрд. тонкилометра). 

/ИЦ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 19:26 на 15.07.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация