site.btaФранки Запата прелита Ламанша с "Флайборд еър" на 4 август 2019 г.

Франки Запата прелита Ламанша с "Флайборд еър" на 4 август 2019 г.
Франки Запата прелита Ламанша с "Флайборд еър" на 4 август 2019 г.
Снимка: Владимир Шоков БТА/Архив

Френският изобретател Франки Запата успява да прелети Ламанша с летящата си платформа "Флайборд еър". Той излита от град Сангат във Франция в 8 часа и 15 минути местно време, преодолява разстоянието от 35 км за около 24 минути, и каца в Сейнт Маргарет Бей в близост до Дувър, Великобритания.  По време на полета французинът се придържа на около 15-20 метра над водната повърхност. По средата на маршрута Франки Запата презарежда с керосин на специална платформа, монтирана върху кораб. Малката летяща платформа, разработвана от Франки Запата в продължение на три години, има пет реактивни двигателя. Изобретателят носи горивото в раница на гърба си. Съоръжението "Флайборд еър" може да развива скорост до 195 км в час и да се издига на височина до 3-3,5 км. Това е втори опит на Франки Запата. Първият е направен на 25 юли - 110 години, след като френският авиатор Луи Блерио става първият пилот, прелетял водната ивица между Франция и Великобритания на 25 юли 1909 г. Луи Блерио успява да измине разстоянието от 37 километра за 37 минути. 

БТА пише:

"Летящия човек" се готви за втори опит да прелети над Ламанша 

Париж, 3 август 2019 г. /БТА/ Французинът Франки Запата, наричан Летящия човек, се готви за втория си опит утре да прелети над Ламанша със своя ховърборд "Флайборд еър", предаде ДПА.
Първият му опит през миналата седмица да преодолее 35-те километра над протока Па дьо Кале - най-тясната част на Ламанша - бе неуспешен, тъй като той не успя да кацне върху платформа в морето, за да презареди с гориво летателния си апарат. Този път платформата за презареждане ще бъде поместена върху 30-метров буксирен кораб, която е по-устойчив на вълнение. А и платформата ще е с размери 4 на 4 метра, а не като предишната - един на един метър. 
Запата привлече вниманието на света миналия месец в деня на националния празник на Франция, когато се понесе със своето изобретение над парижкия площад "Конкорд" по време на военния парад. 

***

Френският изобретател Франки Запата започна втория си опит за прекосяване на Ламанша с летящия си ховърборд

Сангат, Франция, 4 август 2019 г. /БТА/ Френският изобретател Франки Запата започна днес втория си опит да прекоси Ламанша с летящия ховърборд "Флайборд еър", предаде Ройтерс. 
При първия опит през юли той се блъсна в платформата за зареждане, монтирана върху кораб, където трябваше да допълни горивото си, и падна във водата. 
Изправен върху малката летяща платформа с пет реактивни двигателя и носещ керосин в раница на гърба си, Запата излетя от френския град Сангат и се надява да достигне английския Дувър  за 20-тина минути. Той трябва да спре приблизително по средата на разстоянието, за да презареди гориво, на платформа, монтирана на кораб. При първия опит заради силното вълнение на морето той загуби равновесие. Сега обаче платформата и корабът са по-големи.
"Флайборд еър" развива скорост до 195 кв в час, когато пренася човек, а в режим на дистанционно управление - до 400 лм в час, допълва ТАСС. Тя може да лети на височина до 3-3,5 километра.    

***

Френският изобретател Франки Запата успешно прекоси Ламанша  с летящия си ховърборд 

Сангат, Франция, 4 август 2019 г. /БТА/ Френският изобретател Франки Запата, известен с прякора Летящия човек, успешно прекоси Ламанша при втория си опит, съобщават световните агенции. 
Първият му опит да премине над протока с летящата си платформа "Флайборд еър", захранвана с керосин, на 25 юли - 110 години след полета на френския авиатор Луи Блерио, завърши с падане в британски води, припомнят агенциите.
По-рано през седмицата беше съобщено, че Запата ще направи нов опит в неделя.
Франки Запата излетя от Сангат, Франция, в 8 часа и 15 минути местно време, аплодиран от свои почитатели.  Около 24 минути по-късно, успешно преодолял разстоянието от 35 километра, изобретателят кацна в Сейнт Маргарет Бей в близост до Дувър, Великобритания. По време на полета французинът се придържаше на около 15-20 метра над водната повърхност. 
По средата на маршрута Запата презареди с керосин на специална платформа, монтирана върху кораб. Тъй като при предишния му опит именно кацането за презареждане се оказа проблемно, този път платформата и корабът бяха по-големи. За разлика от предния път, когато отказаха поради съображения за сигурност, сега френските морски власти дадоха разрешение корабът да остане в териториални води.
Малката летяща платформа, разработвана от Франки Запата в продължение на три години, има пет реактивни двигателя. Изобретателят носи горивото в раница на гърба си. Съоръжението "Флайборд еър" може да развива скорост до 195 километра в час и да се издига на височина до 3-3,5 километра. 
Французинът се подготвя за полета над Ламанша през изминалата половин година.
Франки Запата сподели, че се е вдъхновил за начинанието си от Луи Блерио, който на 25 юли 1909 г. става първият пилот, прелетял над протока. Блерио успява да измине разстоянието от 37 километра за 37 минути. 
Запата държи рекорда на Гинес за най-отдалечен полет с ховърборд с 2,2-километровото си "пътешествие" над Средиземно море през април 2016 г. Този път представител на Книгата на рекордите на Гинес не е присъствал на опита на изобретателя да прекоси Ламанша. Въпреки това, ако начинанието му покрива изискванията, може да му бъде присъден нов рекорд. 

***

Франки Запата, прекосил Ламанша с летящия си ховърборд: "Осъществих мечтите си!"

Париж, 5 август 2019 г. /БТА/ "Успях да осъществя мечтите си! Много съм развълнуван и благодаря на екипа!", заяви просълзен изобретателят на летящия ховърборд, французинът Франки Запата, след като прелетя над Ламанша, предаде ДПА.
Запата се завърна във Франция, след като прелетя на своята летяща платформа от Сангат до британския град Дувър. "Мога уверено да заявя, че никой от екипа  няма да забрави този забележителен момент. Постижението е изписано в сърцата ни завинаги!"
Четиридесет годишния бивш шампион по джет ски довери, че преди втория си, този път успешен опит да прелети над Ламанша, малко преди да си легне, отново преповторил всичко в мислите си. "Трябваше да съм сигурен, че няма да се проваля. Толкова хора бяха заложили на мен!"
Франки Запата излетя вчера от Сангат, Франция, в 8 часа и 15 минути местно време, аплодиран от свои почитатели.  Около 24 минути по-късно, успешно преодолял разстоянието от 35 километра, изобретателят кацна в Сейнт Маргарет Бей в близост до Дувър, Великобритания. По време на полета французинът се придържаше на около 15-20 метра над водната повърхност. 
По средата на маршрута Запата презареди с керосин на специална платформа, монтирана върху кораб. Тъй като при предишния му опит именно кацането за презареждане се оказа проблемно, този път платформата и корабът бяха по-големи. За разлика от предния път, когато отказаха поради съображения за сигурност, сега френските морски власти дадоха разрешение корабът да остане в териториални води.
Малката летяща платформа, разработвана от Франки Запата в продължение на три години, има пет реактивни двигателя. Изобретателят носи горивото в раница на гърба си. Съоръжението "Флайборд еър" може да развива скорост до 195 километра в час и да се издига на височина до 3-3,5 километра. 
Французинът се подготвя за полета над Ламанша през изминалата половин година.
Франки Запата сподели, че се е вдъхновил за начинанието си от Луи Блерио, който на 25 юли 1909 г. става първият пилот, прелетял над протока. Блерио успява да измине разстоянието от 37 километра за 37 минути. 
 Запата държи рекорда на Гинес за най-отдалечен полет с ховърборд с 2,2-километровото си "пътешествие" над Средиземно море през април 2016 г. Този път представител на Книгата на рекордите на Гинес не е присъствал на опита на изобретателя да прекоси Ламанша. Въпреки това, ако начинанието му покрива изискванията, може да му бъде присъден нов рекорд.

Сто и десет години по-рано БТА съобщава:

Дувър,  13 юли 1909 г. /Корбюро/  Въздухоплавателят Луи Блерио се спусна на поляната, близо до Дувър Кастл в 4 ч. 53 м. Цялото преминаване на канала е траело 23 минути. Френският контраторпильор "Еско 5“ (бел. ред. ескадрен миноносец), носещ съпругата на Блерио, пристигна в Дувър в 6 ч. 50 м. Г-н Блерио даде следното описание на своя опит пред един репортер: "Въпреки пронизителния вятър времето ми се видя твърде благоприятно. Когато параходите, които щяха да ме придружават, потеглиха, аз се издигнах с моя аероплан, който имаше бързина 40 мили на час към английския бряг. След изтичането на 10 минути, аз изгубих от очи френския бряг и не виждах нито френска, нито английска земя, но тутакси определих посоката към Дувър. Моят аероплан летеше пред параходите и подпомогнат от югозападния вятър, той измени силно своето направление към изток, направи два кръга над поляната до Дувър Кастл и се спусна, като се допря доста силно в земята“. 

Г-н Блерио след това отиде в хотела, откъдето ще замине за Лондон. 

 

/ГИ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:00 на 18.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация