site.btaВажно е да инвестираме в училищната база и в авторитета на учителя, каза в Русе зам.-министърът на образованието Петър Николов

Важно е да инвестираме в училищната база и в авторитета на учителя, каза в Русе зам.-министърът на образованието Петър Николов
Важно е да инвестираме в училищната база и в авторитета на учителя, каза в Русе зам.-министърът на образованието Петър Николов
Заместник-министърът на образованието и науката доц. д-р Петър Николов. Снимка: Кореспондент на БТА в Русе Андрей Кючуков

Важно е да инвестираме в училищната база и в авторитета на учителя. Това каза в Русе днес заместник-министърът на образованието и науката доц. д-р Петър Николов. Той е в града по покана на областния управител Драгомир Драганов и със съдействието на началника на Регионалното управление на образованието д-р Росица Георгиева.

Доц. д-р Николов е посетил Английската езикова гимназия (АЕГ) „Гео Милев“, в която има изграден наскоро STEM център, създаден по Националния план за възстановяване и устойчивост на България, както и Професионална гимназия по електротехника и електроника (ПГЕЕ) „Апостол Арнаудов“, където са извършени ремонтни дейности с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. (ОПРР).

„Инвестираме каквото можем в училищната база, а вече е работа на общността и на учителите от града да запалят интереса на децата към науката и образованието“, каза още доц. д-р Николов.

Той отчете, че е много важна средата, в която децата се обучават.

„Дали едно дете ще влезе в една олющена стая или в едно приказно място, където ще види високи технологии и ще му се открие един нов свят. Моят личен избор да се занимавам с история в голяма степен се случи заради един кабинет по история с прекрасен стенопис, който се появи в един момент в училището ми. Изживявал съм го това и знам за какво става въпрос. Още повече, че в тези STEM кабинети наистина се прави наука, наистина се правят експерименти. Едно е да ти разкажат теоретично нещо, друго е да го видиш с очите си“, каза още образователният заместник-министър.

Той коментира в тази връзка и казусът с ремонта на училище „Отец Паисий“, заради който учениците му ще учат в други три училищни сгради.

„Страшно важно за децата е средата да е хубава и красива. Заслужава си един срок, една година дори децата и учителите всички да минат през някаква трудност в името на това училището да изглежда приветливо място, защото как изглежда училището пряко се отразява на това с какво настроение отиваш там“, каза още Николов.

Той отчете, че образователната система е много трудна за променяне и резултатите от реформите в тази сфера стават видими и ясни след около 25 години. Петър Николов добави, че бъдещото развитие на образованието няма как да мине и без дуалното образование.

„Децата трябва да са наясно, че избират занаят, поприще и нещо, с което ще се занимават. Абстрактното учене, без да е ясно как на практика се случват нещата, е за високата наука. За хората, които искат да живеят спокоен живот и да изхранват децата си, дуалното обучение е един от вариантите да придобият сигурност и спокойствие от ранна детска възраст“, коментира Петър Николов.

Той добави, че е важно и да се продължи политиката по изпреварващо увеличение на доходите на учителите.

„Ние сме показали, че това за нас е основен приоритет и направихме много. Знаете колко застаряваща беше учителската общност преди години. Това е проблем, който се преодолява. В крайна сметка бюджетът е сложно нещо, където системите са взаимосвързани и винаги, когато кажеш, че искаш да дадеш на някого повече, трябва да кажеш откъде ще го вземеш. Това е постепенна политиката по увеличение на доходите, сигурност и увеличаване на престижа на учителската професия. А ако инвестираме в авторитета на учителя, дори доходите няма да бъдат най-важни“, заяви образователният заместник-министър.

/ВБ/

Списание ЛИК

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 01:14 на 30.09.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация