Учители и родители се обявиха против сливане на НУ"Васил Левски" в Сливен

 Учители и родители се обявиха против сливането на Начално училище "Васил Левски" и Основно училище "Д-р Иван Селимински" в Сливен. Предложението за това е направено от общинското ръководство във връзка с оптимизация на училищната мрежа, заради едносменния режим на обучение.
   На пресконференция в Пресклуба на БТА в Сливен своите становища представиха от Синдиката на българските учители към КНСБ, училищното ръководство и Обществения съвет към началното училище."Предложението е несъстоятелно и според нас това е закриване, а не сливане", посочи Стела Раданова, председател на СБУ. Според нея, след вливането, базата отново няма да е достатъчна да поеме всички ученици за едносменен режим. Тя припомни, че училището има над стогодишна история и се е превърнало в емблема на града. Учебното заведение е предпочитано, като изпълнява приема си само за два часа. С дарения и средства от проекти са изградени двора, видеонаблюдение, занималня, девет класни стаи, оборудвани с мултимедия и др. През 2008 година от училището са изготвили проект за разширение на сградата, защитен пред Националният институт за недвижимо културно наследство. Той не е бил осъществен заради липса на финансиране.
   Родителите на деца от НУ"Васил Левски" са готови да финансират изграждането на три класни стаи, които да могат да поемат учениците и да се премине на едносменен режим. Това заяви Биляна Бояджиева от Обществения съвет към училището. "Училището не е само сграда, стаи и прости сметки - то е история, традиции, дългогодишно изграждана симбиоза от работата на учители, ученици и родители", се казва в отворено писмо до министър-председателя, министъра на образованието и омбудсмана на България.
   Редица учебни заведения в Сливен се противопоставиха с петиции и декларации срещу вливането и преместването на училища в града.

Към 07:00 на 29.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация