Министерство на образованието и науката – Прессъобщение

site.btaМОН: Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР

МОН: Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
МОН: Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
Снимка: Пресцентър

Българските иновативни училища могат да влязат в мрежата на ОИСР. Това стана ясно по време на среща на министъра и образованието и науката проф. Галин Цоков и д-р Андреас Шлайхер, директор на дирекцията за “Образование и умения” в ОИСР.

„Вече 6 години развиваме мрежа от иновативни училища в България. В момента те са 548 и между тях и останалите образователни институции тече активен обмен на добри практики. Създаваме и лаборатории за иновации“, посочи министър Галин Цоков. Той подчерта, че всичко това спомага образователната система да се променя отгоре надолу.

Българските иновативни училища могат да се включат в глобалната мрежа на иновативните образователни институции на ОИСР, каза д-р Шлайхер. Той уточни, че те разполагат с библиотека на иновациите, които са изпробвани и е доказано, че работят. България може да се възползва от нея, за да подобри и разшири системата на иновативните училища. Също така образователните институции от глобалната мрежа провеждат регулярни срещи, за да обменят опит и иновации.

Визиите за новите учебни програми и дигитализацията в образованието, както и изработването на стандарт за неговото качество бяха също сред важните теми, които обсъдиха проф. Цоков и д-р Шлайхер.

Създателят на PISA приветства решението в предстоящите изпити от националните външни оценявания в 10. клас да се включат повече задачи с практическа насоченост. „Запознати сме с визията за учебните програми и тази за дигитализацията. Те са добра основа за последваща работа в тази посока“, каза той.

„Вече имаме визия за стандарт на качество в образованието и предстои да довършим неговото изработване. Работим в диалог с учителите и хората от системата“, подчерта министър Цоков. Той допълни, че експертизата на ОИСР ще е много ценна за успешното му въвеждане и прилагане. ОИСР има ресурс, с който може да подпомогне процеса, каза Андреас Шлайхер. „Трябва да има задълбочен диалог на национално ниво и в образователните среди какво е добро образование и това да се трансформира в стандарт за качество“, посочи създателят на PISA. Той препоръча стандартът за качество да не бъде прекалено рестриктивен към образователните институции, тъй като това доказано блокира процеса по въвеждането му. По думите му това е изключително труден процес и дори някои от най-развитите държави в света все още не са успели да го въведат ефективно.

След разговора Министър Цоков подари на д-р Андреас Шлайхер родопски чан, който да му помага „да задава правилната посока в звука на образованието“.

Създателят на изследването PISA е в България, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света.

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:24 на 07.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация