site.bta"Рено" отчита спад в продажбите през второто тримесечие

"Рено" отчита спад в продажбите през второто тримесечие
"Рено" отчита спад в продажбите през второто тримесечие
Снимка: AP/Jacques Brinon, архив

Френският автомобилостроител "Рено" (Renault) обяви за спад в на продажбите си през второто тримесечие като ръстът в продажбите на леки автомобили е бил компенсиран от резкия спад в търсенето на ванове в Европа, предава Ройтерс.

Компанията, която вече предупреди през миналата седмица за по-слаби от очакваните данни за продажбите през юни, обяви, че продажбите са спаднали с 0,1 процента през второто тримесечие въпреки многобройните нови модели автомобили. За сравнение, през първото тримесечие "Рено" отбеляза ръст от 2,8 процента.

"През първата половина на годината бяхме свидетели на все по-ожесточена конкуренция между участниците на европейския пазар на товарни автомобили", заяви Айвън Сийгъл, глобален директор по продажбите и операциите на марката "Рено", на която се падат 70 на сто от продажбите на френската група.

"Търсенето е затруднено, усещаме икономическа среда, изпълнена с несигурност, което със сигурност кара корпорациите да отлагат редица покупки", каза Сийгъл пред журналисти.

В момента "Рено" се ръководи временно от финансовия директор Дънкън Минто, докато компанията търси наследник на главния изпълнителен директор Лука де Мео, който напусна през юли.

През миналата седмица компанията, която ще публикува данните си за цялото полугодие на 31 юли, също така преразгледа надолу прогнозите си за оперативния марж и свободния паричен поток за цялата година.

Докато продажбите на леки автомобили на марката "Рено" се увеличиха с 8,4 на сто през първата половина на годината благодарение на успешни модели като "Клио" (Clio), продажбите на ванове и лекотоварни автомобили, които съставляват една пета от общия обем на продажбите, са спаднали с 29 на сто. Този спад се е задълбочил от неблагоприятния базов ефект и от обновяването на продуктовата гама.

От друга страна, продажбите на електромобилите на марката са се увеличили с 57 процента, надхвърляйки общия пазарен ръст от 25 на сто, благодарение по-специално на успеха на "Рено 5" във Франция, Германия и Испания.

Новият електрически модел A290 на спортната марка "Алпин" (Alpine), която е част от премиум сегмента на "Рено", помогна на марката да увеличи регистрациите си с 85 на сто през първата половина на 2025 г.

Сийгъл изрази увереност, че "Рено" ще възстанови пазарния си дял в сектора на търговските автомобили през втората половина на годината.

Той добави, че общият ръст ще бъде "в съответствие" с първата половина на годината и че марката очаква двуцифрен ръст извън Европа. 

"Рено" реализира повече от 70% от продажбите си в Европа. Въпреки че този силен фокус предпази компанията от смущения в търговията, причинени от американските мита, той я прави уязвима към икономическо забавяне на континента, където конкуренцията от страна на новите китайски участници нараства.

В търсене на пазари с по-висок растеж "Рено" пусна нови модели в Латинска Америка, Турция, Мароко и Корея, което доведе до 16,3-процентно увеличение на продажбите извън Европа през първата половина на годината.

/СЛС/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 23:26 на 23.07.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация