site.btaЧрез изкуствен интелект всяка ИТ компания може да увеличи производителността си от 2 до 5 пъти за една година, според експерти


От 2 до 5 пъти може да увеличи производителността си всяка компания в следващата една година с помощта на изкуствен интелект. Това посочи Мони Дочев, съосновател и технологичен директор на "Империа онлайн" (Imperia Online) на форума "Изкуственият интелект: бъдещето на бизнеса е тук", съобщават организаторите от Българската асоциация на софтуерните компании (БАСКОМ). Форумът събра софтуерни предприемачи, изпълнителни директори на компании и експерти в бранша.
Според Дочев това важи в особена степен за ИТ компаниите, чиито служители са изправени пред предизвикателството да усвояват нови знания и компетентности, свързани с изкуствения интелект.
Според Артур Кордон, експерт и пионер в прилагането на изкуствен интелект в бизнеса, изкуственият интелект е ускорител на бизнеса и който го прегърне, само за няколко години може да помете конкурентите си. По думите му една система за изкуствен интелект трябва да има четири функции - машинно обучение, предсказване, анализиране и решаване на сложни проблеми. Кордон отбеляза, че почти няма компания в топ 500 в света, която да не прилага изкуствен интелект – това се отнася не само до големите, но вече и до значително по-малки компании.
"Най-важната начална стъпка е вие, ръководителите, да имате визия. Следващото по важност са кадрите. За основното навлизане трябват най-вече таланти, които са посветени на науката за данни. За тях трябва солидно образование", каза Кордон, цитиран в съобщението. "Това, което наблюдавам, особено в България, е че само с ЧатДжиПиТи (ChatGPT) един човек може да навлезе в изкуствения интелект. Това категорично не е достатъчно. Или ще правите изкуствен интелект, или ще правите "чат-пат" изкуствен интелект. Аз съм категорично против "чат-пат" изкуствения интелект. Това е илюзия, от която нямате полза", посочи Кордон, цитиран в съобщението.
Георги Шарков, експерт по киберсигурност и член на Консултативния съвет на БАСКОМ, коментира, че отдавна машините са по-добри от хората в някои сфери, но предупреди и за заплахите, свързани с достоверността, сигурността и уязвимостта на обучението на машините. "Ние трябва да поставяме под съмнение почти всичко, което ЧатДжиПиТи (ChatGPT) ни казва, особено за факти и конкретни данни", посочи Шарков. Той изтъкна важността на отговорното използване на системи с изкуствен интелект – особено такива, свързани с нашето здраве и безопасност. Имаме много стъпки да извървим, преди да сме напълно наясно за какво можем и за какво не бива да използваме изкуствения интелект. Засега можем да го използваме за забавление, за обучение, за креативност, нови бизнес продукти и услуги, за кореспонденция, но за решения, свързани със здравето, живота и сигурността ни, трябва да подхождаме много внимателно, каза Шарков. Затова и в Европа дефинирахме изисквания към платформите за изкуствен интелект за прозрачност, обяснимост, кибер защита, добави той.
/ВЙ/
news.modal.header
news.modal.text