site.btaОбщините имат важна роля за изпълнението и контрола на приетите от правителството мерки за повишаване на пътната безопасност, каза Гроздан Караджов


Общините имат важна роля за изпълнението и контрола на приетите този четвъртък от правителството мерки за повишаване на пътната безопасност. Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов на среща с Националното сдружение на общините в Република България (НСОРБ), съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията (МТС).
“Вече ще бъде възможно записите от камерите на общините и други технически средства да се ползват като доказателствено средство за издаване на административни наказания, защото това е огромен информационен ресурс, който в момента не се използва”, посочи вицепремиерът Караджов. Той подчерта, че ще се разширят правомощията на местната администрация, така че тя да може да налага наказания на установените нарушители, а част от събраните приходи ще бъдат инвестирани за решаване на проблеми с безопасността по места.
Гроздан Караджов заяви, че централната и местната власт трябва да работят в синхрон, за да има максимална ефективност на мерките, и затова първата среща след приемането на пакета от дейности е с НСОРБ. „Една от точките, която предстои да изпълним, е републиканските пътища в населените места да бъдат стопанисвани от една администрация. Абсурдно е един елемент от пътя да е на едно ведомство, а друг елемент - на друго ведомство“, коментира вицепремиерът, цитиран в съобщението.
Други мерки, заложени в програмата, са финансово осигуряване на дейността на общините по изпълнение на политиката по безопасност на движението по пътищата на общинско ниво, както и по-ефективното използване на средствата от Фонда за безопасност на движението по пътищата. Първата предвижда създаването на стандарт за делегирана от държавата дейност „Общински дейности по безопасност на движението по пътищата“, а втората ще позволи ускоряване използването на събраните средства от глоби за решаване на реални проблеми по безопасността, се посочва в съобщението.
“Друго направление, по което държавата и общините трябва да започнат активен диалог, е по темата с публично-частното партньорство по Закона за концесиите”, каза вицепремиерът Караджов. “В Министерството на транспорта и съобщенията има много примери за успешни концесии на летища и пристанища. Разчетите показват, че приходите от тези обекти след концесионирането им са в пъти по-високи от дивидента на държавата преди това”, обясни Караджов. Той допълни, че на ниво правителство в момента се разработва програма на обектите с възможност за публично-частно партньорство по Закона за концесиите и държавата ще използва най-добрите консултанти, като Световната банка, Европейската банка за възстановяване и развитие, Европейската инвестиционна банка и др.
От НСОРБ изразиха пълна подкрепа за стратегическата визия на държавата за привличане на частни инвестиции при проекти от социалната и транспортна инфраструктура, информират от МТС. “Много е важно при планирането на такова начинание да намерим баланс между публичния и частния интерес и да заложим достатъчно ефективни инструменти за контрол”, заявиха от ръководството на сдружението. Оттам подчертаха, че темата ще бъде широко обсъдена от Управителния съвет и членовете на сдружението и ще изпратят своята официална позиция.
Министерският съвет прие на свое заседание преди два дни решение за приемане на Доклад за състоянието на безопасността на движението по пътищата за 2023 г. и за изпълнението на Националната стратегия за безопасност на движението по пътищата в Република България 2021-2030 и приложенията към него. Докладът е изготвен на основание Закона за движението по пътищата и представя различни аспекти от безопасността на пътя за 2023 г. като глобален и местен здравен проблем пред обществото.
/АБ/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина