site.btaМинистерството на образованието и PISA започват стратегическо сътрудничество за повишаване на резултатите на българските ученици

Министерството на образованието и PISA започват стратегическо сътрудничество за повишаване на резултатите на българските ученици
Министерството на образованието и PISA започват стратегическо сътрудничество за повишаване на резултатите на българските ученици
Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков се срещна с Андреас Шлайхер, директор на дирекцията "Образование и умения" и ръководител на Програмата за международно оценяване на учениците (PISA) на ОИСР. Снимка: МОН

Допълнителни анализи, изготвени за България и подкрепа за реформиране на оценяването в образователната ни система. Това бе договорено по време на среща на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков с Андреас Шлайхер, директор на дирекцията "Образование и умения" и ръководител на Програмата за международно оценяване на учениците (PISA) на ОИСР, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).

Разговорът е по инициатива на министър Галин Цоков поради продължаващите ниски резултати на българските ученици на международните сравнителни проучвания PISA. "Стартирали сме серия от реформи и целта ни е да поставим основата за цялостна промяна на начина на оценяване на знанията на учениците - от наизустяване на знания към формиране на умения и компетентности", обясни проф. Цоков.

По думите му PISA е международно изследване, постигнало най-много в процеса на оценка на базисни умения и натрупаният опит би бил важен за реформите, които предстоят. "Притеснени сме и от продължаващите ниски резултати на учениците ни в последните изследвания на PISA през 2018 г. и искаме да поставим основата на истинска промяна, която да ни оттласне от дъното на международната класация", обясни българският министър.

България е в ситуация, в която само може да подобрява резултатите си, посочи Андреас Шлайхер. Според него в по-лоша ситуация са държави, които отчитат сериозен спад в данните в международното изследване. България показва устойчивост, която може да се разглежда и като основа за надграждане на резултатите й, обясни ръководителят на PISA. 

Той се ангажира, че неговият екип ще подпомогне българското Министерство на образованието и науката в изготвянето на подобни тестове за училищата в страната, както и с методическа помощ за промяна на модела на преподаване. Андреас Шлайхер прие и поканата на проф. Галин Цоков за дистанционно участие във Форум за дигитализацията в българското образование, който ще се проведе през първата половина на декември.

Двамата се договориха и за организиране на съвместно събитие с ОИСР, посветено на промяната в съвременното училищно образование, което да се проведе в България през февруари и в него ще участва ръководителят на програмата PISA. 

Срещата между двамата се проведе във Финландия, в рамките на форум за преглед на актуалните образователни политики, организиран от ОИСР. 

Програмата за международно оценяване на учениците (на английски език: Programme for International Student Assessment, PISA) е тест, оценяващ функционалната грамотност на учениците в различни страни по света и умението им да прилагат знанията в практиката. Извършва се веднъж на три години. В теста участват ученици на възраст 15 години. Тестът е разработен през 1997 г., а за първи път е приложен през 2000 г. Той се организира от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) заедно с консорциум от водещи международни научни организации, при участието на националните центрове. 

Българското участие в PISA се координира от Центъра за контрол и оценка на качеството на училищното образование, който след 2017 г. е преименуван на Център за оценяване в предучилищното и училищното образование.

 

/ТС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 13:22 на 28.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация