site.btaСигурността на трансакциите остава основен приоритет за онлайн купувачите, сочи проучване в ЦИЕ


Сигурността на трансакциите остава основен приоритет за онлайн купувачите и 88 на сто от тях в България са готови да преминат към нов метод на плащане, ако той е по-надежден. Това показва проучването на компанията "Виза" (Visa) "Разплащания в онлайн търговията в Централна и Източна Европа 2025", съобщават от "Виза".
Изследването е проведено през март 2025 г. от изследователската компания "Риспонс Нау" (RESPONSE NOW s.r.o.) сред извадка от по 1000 респонденти (на възраст 18-65 години) във всяка от следните страни: България, Полша, Румъния, Словакия, Словения, Унгария, Хърватия, Чехия.
Потребителите все повече очакват онлайн разплащанията да бъдат толкова безпроблемни, колкото и физическите, без значение кой е търговецът или устройството, което използват.
Над половината от българските купувачи (57 на сто) завършват онлайн плащането си в рамките на 30 секунди. За почти всички (94 на сто от анкетираните) възможността за избор на предпочитан метод на плащане е ключова, a 65 на сто ще се откажат от покупката, ако техният метод не се предлага. Четиринадесет процента от европейските потребители изоставят количката си, когато се изисква ръчно да въведат данни от физическа карта.
Поне половината от респондентите във всяка страна очакват плащането онлайн да е толкова удобно, колкото и във физически магазин - от 49 на сто в Словакия до 64 на сто в България. Все още близо една четвърт от българите (24 на сто) смятат, че плащането във физически магазин е по-удобно, а едва 18 на сто са на това мнение за онлайн търговски обект, което е най-ниският показател сред страните от Централна и Източна Европа.
Търговците са изправени пред нарастващ натиск да сведат до минимум затрудненията при плащане. За да останат конкурентоспособни, те трябва да предлагат широка гама от опции за плащане, които осигуряват както удобство, така и избор, се посочва в съобщението.
/ВЙ/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина