site.btaУченици и студенти от Сливенско са програмирали с робота Финч и роботa-пчела Bee-bot

BOBSTH 09:40:01 21-10-2019
GI0937BO.004
Сливен - библиотека - Седмица на програмирането

Ученици и студенти от Сливенско са програмирали с робота Финч и роботa-пчела Bee-bot


Сливен, 21 октомври /Велина Василева, БТА/
Над 120 ученици и 150 студенти са участвали в Европейската седмица на програмирането, организирана от Регионалната библиотека "Сава Доброплодни" в Сливен. Това съобщиха от културната институция.
Сред инициативите, състояли се от 5 до 20 октомври, е имало 12 семинара и обучения по програмиране с робота Финч и с роботa-пчела Bee-bot. Пред учениците е била представена историята на програмирането и програмните езици и възможностите за програмиране с робота Финч. Те са се запознали с програмния език Snap и Scratch за управление на робота. В практическите обучения, чрез забавни задачи с герои от популярни анимационни филми, децата са усвоили някои от основните принципи за работа с програмния език и са изпълнили няколко задачи. В края на обученията участниците са получили сертификат за успешно преминал първи час по програмиране, генериран от програмата.
Роботите Финч, използвани в обучението, са предоставени на РБ "Сава Доброплодни" от Посолството на САЩ в България и Фондация "Глобални библиотеки-България" с цел специалистите от библиотеката да помогнат на много деца да направят своите първи стъпки в програмирането по един интересен и забавен начин.
Тази година за пръв път в обученията, организирани от библиотеката, са били представени и възможностите за програмиране с роботa-пчела Bee-bot.
В навечерието на Седмицата на програмирането Посолството на САЩ в България, в изпълнение на проект "Генерация код" на Фондация "Глобални библиотеки-България", е предоставило на сливенската регионална библиотека като дарение шест мини робота Bee bot (робот-пчела), с 10 цветни игрални табла за работа с тях.

/ГИ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 21:59 на 28.07.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация