site.btaНов проект на Министерството на образованието ще подкрепи деца, родители и учители в детските градини

Нов проект на Министерството на образованието ще подкрепи деца, родители и учители в детските градини
Нов проект на Министерството на образованието ще подкрепи деца, родители и учители в детските градини
Снимка: Министерство на образованието и науката

Министерството на образованието и науката (МОН) ще започне нов проект по програмата "Образование", с който ще подкрепим деца, родители и учители в системата на предучилищното образование. Това съобщи заместник-министърът на образованието и науката Емилия Лазарова в Университета за национално и световно стопанство (УНСС) на конференцията "Педагогическата комуникация - социална и емоционална", организирана от Центъра за обучение и квалификация на педагогическите специалисти, от Синдиката на българските учители (СБУ) и от Института по реторика и комуникации, цитирана от пресцентъра на МОН. 

Основната цел на проекта ще бъде разгръщане на потенциала на децата от предучилищното образование чрез подкрепа за личностното им развитие с оглед по-успешната им социална реализация. Сред дейностите, които ще бъдат финансирани, е повишаването на квалификацията на педагогическите специалисти за осъществяване на обща и допълнителна подкрепа за личностно развитие, включително социално-емоционалното учене в детските градини.

Предвидена е интензивна работа с родители на ниво детска градина и яслени групи, и на ниво училище с групи за задължително предучилищно образование за формиране на положителни нагласи към образованието и за пълноценното им участие в образователния процес. "Учителят в детската градина е първият, който въвежда детето в системата на образованието", каза заместник-министър Лазарова.

Тя подчерта, че екипът на МОН цени мнението, разчита и се доверява на опита и експертизата на българския учител, и в училищното образование. Партньорството им е важно и за изработване на визия за по-различни учебни програми, насочени към изграждане на умения и компетентности, и интегрираност на знанието, каза Емилия Лазарова. МОН работи и за изготвяне на правила и насоки за работа с изкуствен интелект в системата на училищното образование.

Социалната и емоционална компетентност ни дават възможност, познавайки социалната и емоционална култура на децата и техните чувства, да разрешим конфликта - както в детската градина, така и в училище, каза д-р Янка Такева, председател на СБУ.

В конференцията участваха също д-р Ваня Кастрева - началник на Регионалното управление на образованието (РУО) в София-град, проф. Матилда Александрова - заместник-ректор на УНСС, представители на академичната общност, директори и учители.

Както БТА писа, разработваме единен стандарт за образование и грижи в ранна детска възраст. Това обясни министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков при вчерашното си посещение в самостоятелната детска ясла 128 "Слънце" в столичния район "Люлин". По думите му целта е Министерството на образованието и науката да оказва също методическа подкрепа на специалистите и да се постави фокус на обучението на децата, заедно с грижата за тяхното здраве, която е от първостепенно значение във възрастта до 3 години.

Обмисля се създаването на нова професионална квалификация - специалист по ранно детско развитие, съобщи образователният министър. "Това няма да бъде задължително, но ще се даде като възможност на медицинските специалисти в яслите като допълнителна квалификация, която обаче ще бъде пряко свързана и със заплащането, което получават", каза тогава проф. Цоков. По думите му такива специалности могат да бъдат създадени между Медицинските университети и Педагогическите факултети. 

 

 

/ХТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 07:36 на 11.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация