site.btaБългарските авиокомпании са стабилен и надежден фактор за въздушната свързаност на страната, заяви Светослав Станулов, председател на АБА

Българските авиокомпании са стабилен и надежден фактор за въздушната свързаност на страната, заяви Светослав Станулов, председател на АБА
Българските авиокомпании са стабилен и надежден фактор за въздушната свързаност на страната, заяви Светослав Станулов, председател на АБА
БТА, София (24 октомври 2025) Национална конференция „Туризъм и въздушната свързаност. Традиционни дестинации и нови пазари. Ключът за устойчив растеж“, организира Националният борд по туризъм, с институционалното партньорство на Министерството на туризма и Българската стопанска камара (БСК), в NV Tower. На снимката (от ляво надясно): изпълнителният директор на „България Еър“ - член на УС на Националния борд по туризъм Христо Тодоров, председателят на Асоциацията на българската авиационна индустрия (АБАИ) Тодор Иванджиков и председателят на Управителния съвет (УС) на Асоциацията на българските авиокомпании (АБА) Светослав Станулов.Снимка: Владимир Шоков/БТА (ЛФ)

Българските авиокомпании разполагат със стабилен пазар, модерен флот и добре обучен персонал, което гарантира ефективната им работа и в бъдеще, заяви Светослав Станулов, председател на Асоциацията на българските авиокомпании (АБА), по време на националната дискусия "Туризъм и въздушната свързаност. Традиционни дестинации и нови пазари. Ключът за устойчив растеж", организирана от Националния борд по туризъм и Българската стопанска камара с институционалната подкрепа на Министерството на туризма.

Според Станулов, през 2025 г. в страната активно оперират 11 български въздушни превозвачи – 9 пътнически и 2 карго, с общо 78 въздухоплавателни средства. Самолетният парк на българските авиокомпании разполага с 57 пътнически самолета и 21 – карго. "Самолетният парк на страната е съвременен, отговаря на всички европейски изисквания и се поддържа в отлично техническо и оперативно състояние", отбеляза той.

Председателят на асоциацията добави, че българските авиокомпании постепенно са обновили флота си през последните две десетилетия и предлагат висококачествен продукт, което им позволява да навлизат на нови пазари. "През последните години на българския пазар работят над 20 процента от активните български самолети, като превозват пътници с редовни и чартърни полети до столицата, морските ни летища и Пловдив. Останалите 80 процента изпълняват превози извън страната", уточни той.

По думите на Станулов, полети по редовни международни и вътрешни линии от свое име изпълнява традиционно една българска авиокомпания –  "България Еър", с основен самолет "Еърбъс" (Airbus) A220. Друга компания с планове за далечни редовни полети е "Гъливеър" - до САЩ. Останалите превозвачи участват основно чрез чартърни и ACMI полети.

"Експортната насоченост осигурява равномерна заетост през годината и стабилна икономическа устойчивост. Това ни дава увереност, че българските авиокомпании ще продължат да бъдат ключов участник във въздушната свързаност на страната", подчерта Светослав Станулов.

 

/СЛС/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 09:05 на 25.10.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация