site.btaПървият етап на идейния проект за тунел под „Петрохан“ е готов, изработва се оценка на въздействието върху пътната безопасност
Разширеният идеен проект на трасе, което да свърже обхода на Монтана и Софийския околовръстен път, както и тунел под Петрохан, е предаден на първи междинен етап от общо три. Това информира министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов в отговор на въпрос на народния представител от Видин Росица Кирова. В началото на октомври тя постави въпроса: Изпълнен ли е договорът за разширен идеен проект на трасето и тунела и какви са предстоящите стъпки за ускоряване на изграждането на обекта.
Предстои изработване на оценка на въздействието на старопланинския тунел върху пътна безопасност. След като бе обявена обществена поръчка през април, вече е избран изпълнител. Целта е да се анализират различните варианти за преминаване и икономическата ефективност от реализирането на проекта.
В отговора до народния представител Росица Кирова се посочва, че разработените варианти ще се разгледат от Експертния технико- икономически съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“. Приетите предложения ще бъдат предадени на Министерството на околната среда и водите за провеждане на процедура по Оценка на въздействието върху околната среда. Когато тя приключи ще бъде избран окончателен вариант на трасе. По него ще бъдат извършени пълни инженерно-геоложки проучвания, ще бъде разработен разширеният идеен проект и подробен устройствен план.
Бъдещото трасе ще свърже обхода на Монтана и автомагистрала „Европа“, която има връзка със скоростната тангента и софийския околовръстен път. Индикативната дължина е 100 км. До момента са обсъдени множество варианти и са преработени в оперативен порядък с цел да се избегне преминаването през рестриктивни зони. Алтернативите са разработени така, че да може да се направи комбинация между тях. Към пътния габарит ще бъде включена и допълнителна, трета лента в посока.
На втори въпрос, свързан с другия важен проект за модернизирането на цялостната пътна инфраструктура на Северозападна България – скоростния път Видин – Ботевград, регионалният министър посочва, че
участъкът Видин - Макреш е изпълнен 58 % и се очаква да бъде завършен през юли 2027 г. В момента текат процедури по нов парцеларен план, които бяха стартирани по искане на община Видин. Всеки момент се очаква да бъде издадено разрешение за строеж на допълнителна укрепителна стена на свлачище в участъка.
В отсечката Бела - Ружинци напредъкът е 46 процента и се очаква завършване през юни 2026 г.
В участъка Ружинци – Белотинци – Винище работата все още е възпрепятствана поради наличието на археологически обект в обхвата на трасето и процедури с част от дружествата, експлоатиращи инженерните дейности.
БТА публикува този текст съгласно чл. 5, ал. 1, т. 3 и ал. 3 от Закона за Българската телеграфна агенция
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина