site.btaМорските превозвачи остават предпазливи, въпреки намалението на транзитните такси за Суецкия канал

Морските превозвачи остават предпазливи, въпреки намалението на транзитните такси за Суецкия канал
Морските превозвачи остават предпазливи, въпреки намалението на транзитните такси за Суецкия канал
Суецкият канал. (AP Photo/Amr Nabil)

Намалението на таксите за преминаване през Суецкия канал не е достатъчен стимул за завръщане на морските превозвачи, чието главно опасение е сигурността, казва за онлайн изданието “Ентърпрайс Нюз” председателят на Суецката камара за морски транспорт Абдел Кадер Габалах. При настоящите рискове разходите за компаниите са далеч по-високи от понижението на таксите, добавя експертът. 

Управлението на Суецкия канал обяви с 15 процента по-ниски такси за преминаване на контейнеровози с нетна товаровместимост над 130 000 тона за период от деветдесет дни. Намалението влезе в сила от 15 май. 

Източници от датския гигант “Мерск” (Maersk) и други компании за морски превоз заявиха обаче, че все още наблюдават ситуацията и ще обмислят възобновяване на курсовете си през търговската артерия, ако сигурността се подобри. 

Ръководителят на Управлението на Суецкия канал Осама Рабие призова международните корабни линии да разгледат възможността да се завърнат на фона на подобряващите се условия в региона по време на среща с представителите на 25 компании преди близо две седмици. Той изтъкна прекратяването на огъня между САЩ и йеменските бунтовници хуси като знак за намаляване на риска. 

Логистичните фирми реагираха с предпазлив оптимизъм и изразиха колеблива подкрепа за възобновяването на транзита през Червено море. Част от тях предложиха мерки за облекчаване на разходите, включително временни стимули, предоговаряне на застрахователните премии и разширяване на услугите за ремонт на плавателни съдове.

Постъпленията от Суецкия канал спаднаха с 62,3 процента на годишна база до 1,8 милиарда долара през първата половина на фискалната 2024-2025 г. заради напрежението в Червено море, причинено от атаките на хусите срещу търговски кораби в подкрепа на радикалното палестинско движение “Хамас”. Морската артерия, през която обичайно минава около дванадесет процента от глобалната търговия, е ключов източник на чуждестранна  валута за Египет, наред с туризма. 

Каналът свързва Червено със Средиземно море, създавайки най-късия маршрут за транспортиране на стоки по вода между Европа и Азия.  

/ЛМ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 00:54 на 19.05.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация