site.btaБъдещи транспортни инженери от Университета по архитектура, строителство и геодезия продължават традициите на учебните практики

Бъдещи транспортни инженери от Университета по архитектура, строителство и геодезия продължават традициите на учебните практики
Бъдещи транспортни инженери от Университета по архитектура, строителство и геодезия продължават традициите на учебните практики
Студенти от УАСГ по време на практически занимания. Снимка: архив УАСГ

През лятото в Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ) продължава обучителният процес на бъдещите транспортни инженери, съобщиха от екипа на учебното заведение.

Изучаването на инженерство и в частност транспортното инженерство е свързано с  непрекъснато повишаване на опита и усъвършенстване при практическата реализация. По време на учебните практики студентите от Факултета по транспортно строителство (ФТС) посещават експлоатирани и/или изграждащи се към момента обекти от транспортната инфраструктура – мостове, тунели и други. На място се запознават с основни концепции на конструктивното детайлиране, технологии, проблеми при експлоатацията, които изграждат определено ниво на опит и компетенции, които да бъдат развивани след успешното завършване.

Още през 2014 г. от ФТС е организирана учебна практика с посещение на изграждащия се над Босфора хибриден вантово-висящ пътно-железопътен мост с отвор 1408 м и широчина на пътната конструкция 58 м (рекордна за световната практика при този диапазон от отвори). Строителите на мостовата конструкция са запознали групата от УАСГ с основни параметри за изграждащия се проект, разказват от УАСГ.

По време на изграждането, а впоследствие със съдействието на “Дунав мост Видин – Калафат” АД, ФТС ежегодно организира учебна практика за студентите от трети и четвърти курс до моста между Видин и Калафат над река Дунав. Практиката е с продължителност един или два дни. Там студентите получават възможност да разгледат една от най-големите жп дилатационни фуги в Европа, както и да влязат в стоманобетонната кутия на закоравяващата греда от страната на Румъния и да се запознаят с детайли от анкериране на напрягащите кабели и вантите.

При организиране и провеждане на учебните практики във ФТС приоритет представляват интересни и уникални изграждани към съответния момент обекти от транспортната инфраструктура. Проведена е учебна практика, свързана с посещение по време на изграждането на мост с отвор 160 м по системата конзолно бетониране и тунелно съоръжение при обхода на Габрово. Студентите са допуснати до върха на изграждащ се стълб, където разгледаха конзолната инсталация, както и вътрешността на кутиения стоманобетонен стълб. Разгледан е и порталът на изграждащия се тунел.

Учебни практики се провеждат често по АМ Хемус, където има транспортни съоръжения от различни специфични видове. Освен специфични особености на различните транспортни съоръжения са разглеждани и такива,при които се извършват ремонтни дейности.

Във ФТС са организирани редица практики по Искърското дефиле, където са посещавани стоманобетонни и стоманени жп мостове и тунели, както и пешеходни мостове над р. Искър. Студентите посещават дъгов стоманобетонен мост близо до Лакатник с отвор около 80 м, при изграждането на който се е случила една от най-тежките аварии в нашето мостостроене, свързана с разрушение на дървеното скеле по време на изливане на дъгата. Студентите са посещавали множество обекти разположени по различни жп линии в страната. Тази година  посещават и стоманен мост със стоманобетонна пътна конструкция – моста Чавдар в София. Редица практики за студенти от ФТС са провеждани и по време на изграждане на метрополитена в София.

За формиране на необходимите знания, умения и компетентности на бъдещия транспортен инженер е от сериозно значение оптималното пропорциониране на сериозна теоретична и практическа подготовка. Така натрупаните теоретични познания се надграждат при провежданите обсъждания и дискусии между студенти, преподаватели и специалисти от практиката. Това позволява на бъдещите транспортни инженери по време на обучението си да се запознаят както с тенденциите в развитието на световната наука и практика, така и с конкретни реализирани/реализиращи се обекти и специфичните особености при тях, разказват от УАСГ.

/ХТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 08:47 на 28.09.2023 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация