site.btaГерманският дирижабъл "Граф Цепелин LZ 127", командван от д-р Екенер, потегля на 15 октомври 1929 г. от Фридрихсхафен, Германия

Германският дирижабъл "Граф Цепелин LZ 127", командван от д-р Екенер, потегля на 15 октомври 1929 г. от Фридрихсхафен, Германия
Германският дирижабъл "Граф Цепелин LZ 127", командван от д-р Екенер, потегля на 15 октомври 1929 г. от Фридрихсхафен, Германия
На снимката: Германският дирижабъл "Граф Цепелин" в Лейкхърст, Ню Джърси, на 29 август 1929 г. след околосветския му полет. Снимка: АП

Германският дирижабъл "Граф Цепелин LZ 127", командван от д-р Хуго Екенер, потегля на 15 октомври  1929 г. в 20:00 ч. от Фридрихсхафен, Германия, и се движи със скорост около 160 км в час.  Дирижабълът е наречен на името на своя създател граф Цепелин (1838-1917).  В 11:05 ч. на 16 октомври 1920 г. дирижабълът прелита българската граница при Драгоман. Три самолета "Потез" придружават "Граф Цепелин LZ 127" до София. Жителите на столицата очакват дирижабъла с голямо вълнение. Прекратена е работата във всички учреждения и фабрики, учениците са разпуснати. Министър-председателят Андрей Ляпчев прекратява заседанието на Министерския съвет. Цар Борис III, брат му Кирил и сестра му Евдокия наблюдават гледката от терасите на двореца. Машината прави два кръга над София, като постепенно се снижава до 300 метра, приближава центъра на града и навежда предната си част - обичайният начин за поздрав. Като част от шоуто е замислено цепелинът да пусне 3 пакета с картички, подписани от екипажа и пътниците, които трябва да бъдат изпратени на техни близки в Германия. Полицията предварително е предупредила гражданите, ако намерят пакет, да го предадат незабавно в най-близкия полицейски участък, като на всеки, който е отнесъл пакет в участъка, ще бъде дадена премия от 5000 лв. Всичките 3 пакета са предадени в IV и V полицейски участък, оттам - в Дирекцията на пощите и после тръгват за Германия с влак. Към 11:45 ч. "Граф Цепелин LZ 127" поема на североизток, преминава Стара планина и след около час е над Плевен, където също прави обиколка над града. След това напуска България при Свищов. На следващия ден се прибира във Фридрихсхафен, Германия.

БТА съобщава:

Фридрихсхафен, 14 октомври 1929 г. /Хавас/ "Граф Цепелин" ще отлети във вторник за една обиколка над балканските страни. /Б.Т.А./

***

Фридрихсхафен, 15 октомври 1929 г. /Волфбюро/  „Граф Цепелин“ отлетя за Балканите в 20 ч. 26 м. /Б.Т.А./

***

Белград, 16 октомври 1929 г. /Авала/  Тази сутрин от 7 ч. 30 м. до 8 ч. "Граф Цепелин“ летя над Белград в разни направления и на малка височина, тъй че белградското население можа да прочете името му. /Б.Т.А./

***

Будапеща, 16 октомври 1929 г./Корбюро/ Въздушният кораб "Граф Цепелин“ се появи в 22 ч. над Будапеща. Той направи обиколка над града и продължи летенето си към запад. /Б.Т.А./

***

Фридрихсхафен, 17 октомври /Волфбюро/. "Граф Цепелин“ се завърна от балканската си обиколка в 20 ч. 15 м. Гъстата мъгла не му попречи да слезе без инциденти. /Б.Т.А./

 

/ГИ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 00:56 на 17.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация