site.btaМен ме боли, когато деца с дипломи, с образование, не могат да си напишат имената без граматически грешки, каза Иглика Иванова

Мен ме боли, когато деца с дипломи, с образование, не могат да си напишат имената без граматически грешки, каза Иглика Иванова
Мен ме боли, когато деца с дипломи, с образование, не могат да си напишат имената без граматически грешки, каза Иглика Иванова
Членът на на Обществения съвет към Комисията по демографската политика, децата и семейството Иглика Иванова. Снимка: Христо Касабов/БТА (ПК)

„Мен ме боли, когато деца с дипломи, с образование, не могат да си напишат имената без граматически грешки. Недопустимо е това да се случва", заяви Иглика Иванова, член на Обществения съвет към Комисията по демографската политика, децата и семейството, по време на заседанието на комисията, където се обсъждаха законопроекти за изменение на Закона за предучилищното и училищното образование.

„Наистина, трябва да има една засилена подготовка, владение на български език. Не изучаване, български език трябва да се владее. Те трябва да се научат да се изразяват и устно и писмено, което в момента просто не е така", подчерта Иванова.

Тя изрази положително отношение към предложенията относно изкуствения интелект в образованието. „Положителни неща виждам в предложението на академик Денков и другите народни представители относно изкуствения интелект“, добави Иванова. 

Иванова постави акцент върху нарастващия брой деца със специални потребности. „Децата със специални потребности се увеличават ежегодно. И това става проблем“, посочи тя.  

Иванова изтъкна, че в 99% от случаите грижите за тези деца падат върху семействата. В крайна сметка, казваме на родителите, че трябва да се справят сами. Никой не се интересува как това ще повлияе на семейството и дали то може да реагира адекватно, каза Иванова.

Тя коментира и предложените промени в дисциплината: "Аз съм много скептична дали предложените изменения ще доведат до някакъв положителен резултат, но нещо трябва да се опита да се направи“, каза тя. Фактът, че заменяме думата "забележка" с друг термин, не променя основната идея. Дори и да наречем нещо различно, това няма да реши проблема, а просто го изместваме, вместо да го разрешим истински, добави Иванова.

Най-категорични бяха възраженията ѝ към въвеждането на религия като учебна дисциплина. В регистрите, към момента в столичния градски съд има регистрирани близо 300 религиозни институции. Като почнете православни, евангелски, ветерански, бахайски, методисти, католически, мюсюлмански, кришна съзнание, еврейски, албетисти, изброи тя и зададе въпрос - по какви критерии ще се избира какво ще се учи в предмета по религии.

„Това е нещо ново за нашето образование. И ако не е безпределно ясно, какво точно се дава на децата, как ще бъде, кой ще го предаде, кой ще го преподава това нещо, от какво се цели, и какви са резултатите, мисля, че тук такъв сериозен анализ не е правен“, заключи Иглика Иванова.

/ХК/

Списание ЛИК

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 21:41 на 03.09.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация