site.btaВинаги съм работил с очите и с ръцете си, никога – с ИИ, казва холивудският артист Брайън Мур
Винаги съм работил с очите и с ръцете си, никога не съм използвал изкуствен интелект (ИИ), казва пред БТА Брайън Мур. Той е създател на множество разпознаваеми герои, декори и реквизит за реклами, телевизия, кино, сред които емблематичния шлем на Дарт Вейдър от „Междузвездни войни“.
„Но мисля, че по някакъв начин ИИ улеснява много нещата. Можеш да направиш всичко на компютъра, а после да го отпечаташ на 3D принтер. Това наистина го прави много по-лесно, а и можеш да постигнеш хубав резултат, но не е същото, като да го изваеш с ръцете си и с очите си. Може и да не е толкова симетрично, когато работиш ръчно, но за окото е далеч по-приятно“, смята холивудският скулптор и художник, участвал в създаването на над 70 големи кино заглавия, сред които филмите за Джеймс Бонд, „Пришълецът“, „Индиана Джоунс и Храмът на обречените“, „Хари Потър“, „Пазителите на галактиката“, „Тор: Светът на мрака“, „Лара Крофт“, „Планетата на маймуните“, „Мисията невъзможна“... Брайън Мур бе у нас по покана на Aniventure Comic Con.
Пред БТА, в разговор с Даниел Димитров, Брайън Мур споделя впечатленията си от най-голямото събитие за поп култура у нас, говори за вдъхновението в работата, за учителите си и дали съжалява, че ИИ едва сега навлиза с пълна сила в киното.
ЗА СОФИЯ И ФЕСТИВАЛА
„Това, което видяхме от България, ни харесва. София е много красив град. Много се радваме, че дойдохме тук и сме приятно изненадани колко красиво е всичко и колко добре се провежда това събитие – наистина отлична организация. Навсякъде има много персонал, който винаги е много отзивчив. Беше чудесно.
Обичаме да се срещаме с феновете и сме пътували по целия свят – чак до Китай, Америка, Канада, Мексико, цяла Европа. И много се радваме на това. Прекарах 48 години във филмовата индустрия, но се пенсионирах преди осем години. Сега пътуваме и се срещаме с прекрасни хора, посещаваме красиви места по целия свят“.
ЗА ВДЪХНОВЕНИЕТО
„Трябва да си професионалист и да изпълняваш всичко, което се изисква от теб. Може да се наложи да създадеш индийски дворец – тогава трябва да пресъздадеш цялата невероятна архитектура, за да изглежда достоверно. Може би ще се наложи да отидеш в Индия, да заснемаш външната част на двореца, но всички интериори се правят в Pinewood Studios или в някое от другите студиа. Дори и при научнофантастичните филми всички декори се изграждат в студио. Дизайнерът ги проектира, а ние трябва да създадем всички детайли – скулптури, орнаменти и всичко останало...“.
ЗА УЧИТЕЛИТЕ
„Имах късмета един възрастен мъж да бъде мой ментор. Някога бях единственият чирак-скулптор във филмовата индустрия на Англия. Станах професионален скулптор на 16-годишна възраст. Изкарах четири години в Elstree Film Studios, като паралелно ходех в художествено училище, където имах различни преподаватели. Учех рисуване по модел, скулптура по модел, дърворезба… Занимавах се с всичко това. Но когато завърших чиракуването си, британската филмова индустрия беше в лошо състояние и още същия ден ме съкратиха. Затова започнах работа в една фирма, в Лондон, която съществуваше вече сто години, и на 20-годишна възраст мое произведение беше открито от кралицата на Англия – бронзова плоча за новата сграда на Фондовата борса, много детайлна работа.
Имам произведения, откривани от кралицата-майка, и други престижни поръчки из цял Лондон. След това получих обаждане да се върна във филмовата индустрия. Филмът беше „Междузвездни войни“, останалото е история. Казаха ми, че ще има странни персонажи за извайване, и така се озовах в Elstree Film Studios, в началото на 1976 година, за да започна работа по филма“.
ЗА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ
„Цялата ми работа винаги е била изцяло на око и с ръце – никога не съм използвал ИИ. Но мисля, че по някакъв начин ИИ улеснява много нещата. Можеш да направиш всичко на компютъра, а после да го отпечаташ на 3D принтер. Това наистина го прави много по-лесно, а и можеш да постигнеш хубав резултат, но не е същото, като да го изваеш с ръцете си и с очите си. Може и да не е толкова симетрично, когато работиш ръчно, но за окото е далеч по-приятно“.
Репортер – Даниел Димитров
Оператор – Борислав Бориславов
Монтаж – Валя Ковачева
/ВБ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина