site.btaЯнис Пантелидис и Ираклис Папайоану идват в София по покана на галерия „Синтезис“

Янис Пантелидис и Ираклис Папайоану идват в София по покана на галерия „Синтезис“
Янис Пантелидис и Ираклис Папайоану идват в София по покана на галерия „Синтезис“
Изложбата „Невидими граници I“. Снимка: Галерия „Синтезис“

По покана на галерия „Синтезис“ гръцкият куратор Ираклис Папайоану ще гостува в София, за да представи изложбата „Невидими граници“ на Янис Пантелидис. Тя включва три серии на фотографа, обединени от темата за невидимите граници. Експозицията ще бъде представена от 26 юни до 23 юли, съобщават организаторите. 

От екипа на галерията отбелязват, че вернисажът ще бъде на 25 юни в присъствието на Янис Пантелидис и Ираклис Папайоану. Ще има и съпътстваща програма към изложбата - на 23 юли в библиотека „Фотосинтезис“ ще бъде представено събитието „Фокус: Градски пейзаж“. 

„Фотографията предлага своеобразен продължаващ дискурс за границите – рамката определя кои теми са включени или изключени, което често е решаващо за визуалната информация и мирогледа, които достигат до нас чрез кадъра. Като представител на новото поколение гръцки пейзажни фотографи Янис Пантелидис вече петнадесет години разглежда темата за границите, превръщайки ги в свой невидим обект“, разказват от галерия „Синтезис“. Те отбелязват, че в серията „Нищо лично“ (2010­–2015) той броди из покрайнините на Солун и обрисува зоната, където градът започва да изчезва, както и различните функции на земите в нея. Във втората си серия „Неутрална зона“ (2016–2018) той обхожда периметъра на осемнадесет гръцки затвора, със специално разрешение от Гръцкото министерство на правосъдието, и документира фрагменти от конкретното място, където свободата и нейното отсъствие се срещат мълчаливо от двете страни на твърдо очертана линия. В третата си серия „Гранични линии“ (2018–2024), авторът разглежда географските граници, които делят съседни държави, като изследва различни райони в северните територии на Гърция, уточняват още организаторите.

Изложбата се организира с подкрепата на „Фотосинтезис“ и е продължение на серията гостуващи изложби, представящи съвременни гръцки фотографи. През годините в галерия „Синтезис“ са показвани изложбите: “Chrysalis” на Олга Стефату (2023), „Атон – Цветове на вярата“ на Стратос Калафатис (2022), „Дихание“ на Джон Демос (2019), „Импровизирани конструкции“ на Петрос Ефстатиадис (2017), „Албания на прага на промяната 1990-1991“ на Джон Демос (2018) и „Сенки на мълчанието“ на Джон Демос (2014), припомнят от екипа. 
 
Янис Пантелидис е роден през 1969 г. Живее и работи в Солун. Завършва машиностроене в Политехническия университет в Солун. През 2014 г. участва в третата част на фотопроекта „Разходка в града“. През 2015 г. Юнивърсити Студио Прес публикува фотокнигата му „Нищо лично“. Проектът е показан като индивидуална изложба на Фотобиеналето 2018 на Солунския музей на фотографията. През 2019 г. на 7-ото Биенале на съвременното изкуство в Солун бяха показани редица фотографии от неговия проект „Неизвестни граници“. Втората му книга „Неутрална зона“ е публикувана от Юнивърсити судио прес през лятото на 2022 г.
 
Ираклис Папайоану е роден през 1962 г. в Солун. Завършва физика в Аристотеловия университет в Солун (1984 г.), магистратура по фотография в Нюйоркския университет (1992 г.) и получава докторска степен по фотография от Училището по журналистика и масмедии към Аристотеловия университет в Солун (2005 г.). Работи като куратор в Музея на фотографията в Солун от 1999 г. и е негов директор от 2016–2018 г. Той е съорганизатор на ежегодния международен фестивал на фотографията Photosynkyria (1993–2006 г.), като през 2003 г. и 2006 г. е и художествен директор на фестивала. Преподава фотография повече от 20 години. През последните тридесет години е публикувал множество текстове и есета на тема фотография и е куратор на голям брой изложби. Сред книгите му са: „Марлборо фотографията и лекият див запад“ (2009 г.), „Пейзажът на гръцката фотография, между мита и идеологията“ (2014 г.), колективната антология от есета „Гръцката фотография и фотографията в Гърция“ (ред., 2013 г.), „Природата и истината“ (2017 г.) и „Фотографията като енигма“ (2020 г.).  Превел е на гръцки теоретични трудове на Вилем Флусер, Сюзън Зонтаг, Иън Джефри и Джулиан Сталабрас.

/ВСР

/ХТ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 00:41 на 14.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация