site.btaНашата задача е да помогнем на малките предприемачи да защитят своята интелектуална собственост, заяви Едита Демби-Сивек, заместник изпълнителен директор на Службата на ЕС за интелектуална собственост


Едита Демби-Сивек, заместник изпълнителен директор на Службата на ЕС за интелектуална собственост, заяви по време на форум, че България разполага с известни продукти, които имат географски указания и даде пример с Българското кисело мляко и посочи, че запазването на традициите отива далеч отвъд националните граници.
На международна конференция на тема "Българските занаяти - традициите срещат бъдещето" тя се спря на новия регламент, свързан с географските указания за занаятчийските и промишлените продукти, и посочи, че той ще помогне на регионите да създадат работни места и да развиват икономиката си. Това е много добра възможност и за културата, каза тя и посочи, че в това отношение страната ни е отличен пример с Троянската керамика, Чипровските килими, с Регионалния етнографски музей на открито "Етър". Нашата задача е да помогнем на малките предприемачи да защитят своята интелектуална собственост, заяви Едита Демби-Сивек и допълни, че стремежът е повече производители да могат да защитят своите местни марки.
Новият регламент цели да защити наименованията на занаятчийските и промишлени продукти от фалшификация и да помогне на потребителите да идентифицират оригиналните продукти, допълни тя. Едита Демби-Сивек отбеляза, че страната ни има силна традиция в сферата на занаятите и допълни, че новата система е отлична възможност за България. Географските указания гарантират качество, но и подпомагат запазването на ноу-хау на производство. В земеделието географските указания генерират вече 75 млрд. евро годишно, което е свързано със земеделски храни и напитки, изтъкна Едита Демби-Сивек. По думите й България е в много силна позиция да бъде лидер в този процес, защото има занаяти, таланти, обществен интерес и подкрепа на институциите.
Форумът е организиран от Патентното ведомство на България, съвместно с Европейската комисия (ЕК) и Службата на ЕС за интелектуална собственост (СЕСИС). Конференцията е част от EU Capital Tour на ЕК и информационната кампания на Патентно ведомство по повод новия регистрационен режим на Географските указания за занаятчийските и промишлени продукти (ГУЗПП), като Троянска, Бусинска или Царска сграфито керамика (Преславска, от времето на Второто българско царство), Чипровски или Котленски килими и др., чиято регистрация преминава от национално на ниво ЕС.
/СЛС/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина