site.btaМладежи от България дадоха бизнес идеи за решаването на проблема с хранителните отпадъци в програма на WWF
Програмата за иновации на природозащитната организация WWF "Panda Labs" е в разгара на своя нов семестър, посветен на бъдещето на храната. Предизвикателството, в което се впуснаха десетки младежи от цяла България, има за цел да генерира новаторски бизнес идеи за развитието на хранителната индустрия и решаването на проблема с хранителните отпадъци, съобщиха от организацията.
В рамките на три дни 12 отбора от ученици и студенти на възраст между 15 и 25 години, изучаващи природни науки, математика и технологии, са разсъждавали върху казуса с разхищението на храна по цялата верига на производство и върху съответните екологични и социални последици.
В началото на събитието те са приветствани лично от изпълнителния директор на WWF България Веселина Кавръкова, а по време на хакатона са били подкрепяни от доказани бизнес специалисти от сферата на храните, иновациите и устойчивите практики. Представител на "Кауфланд България", които са съмишленици на програмата и за поредна година помагат на младежите със своя опит, е разказал на участниците за моделите на планиране, целящи стоката да достига до магазините в точния момент и в необходимите количества, за да не остават излишъци.
"Хакатонът и цялата програма на Panda Labs Gen II са изключително интензивни, но това не обезкуражава младежите. Напротив - всеки път мотивацията им е на високо ниво, а неизчерпаемата им енергия допълнително подсилва тяхното представяне. До този момент сме провели доста хакатони, но всеки следващ път идеите на участниците не спират да ни изненадват все повече с иновативност и внимание към детайла", каза Костадин Андонов, ръководител на програма "Младежка ангажираност и иновации" във WWF.
Семестър "Бъдещето на храната" се изпълнява с подкрепата на WWF Global Food Practice. В това направление от работата си международната природозащитна организация се фокусира върху устойчивите хранителни системи, намаляването на хранителните отпадъци и справянето с ефектите от селското стопанство и рибарството върху околната среда.
Отборите във втория хакатон представиха своите бизнес решения пред експертно жури, което да избере идеите с най-голям потенциал за развитие, които същевременно решават екологичните и социални проблеми, произлизащи от изхвърлянето на храна. Журито отличи отборите:
- RED – идея за сладолед от тиквени семки и слънчогледов отпадък с високо съдържание на протеини;
- Tres Compadres – разработка на модулен електрически компостер за домашна употреба, позволяващ бързото превръщане на хранителни отпадъци от бита в обогатена почва или течен тор;
- Chilling Lava – предложение за биоразградима алтернатива на опаковъчни материали за алкохолни и парфюмни изделия от висок клас и висококачествена бяла техника, изработена от мицел.
Първите два отбора продължават към мастърклас. Той ще се състои през юни и ще даде възможност на класиралите се отбори да получат допълнителна експертна подкрепа за реализирането на своите идеи от предприемачи и бизнес лидери. Победителите ще се състезават за стартово финансиране от 7000 лева, с помощта на което да направят следващите стъпки в осъществяването на своята бизнес идея.
/ВЙ/
news.modal.header
news.modal.text