БСП – Прессъобщение

site.btaКирил Добрев: В условията на удължителен закон София не трябва да бъде наказана с по-малко средства за градски транспорт

Кирил Добрев: В условията на удължителен закон София не трябва да бъде наказана с по-малко средства за градски транспорт
Кирил Добрев: В условията на удължителен закон София не трябва да бъде наказана с по-малко средства за градски транспорт
Снимка: Пресцентър БСП

Председателят на Комисията по транспорт и съобщения в 51-то Народно събрание Кирил Добрев проведе работна среща с кмета на Столична община Васил Терзиев, посветена на Бюджет 2026 и финансирането на градския транспорт в София. В разговорите участваха заместник-кметът по транспорт и градска мобилност Виктор Чаушев, председателят на Комисията по транспорт в Столичния общински съвет Иван Таков, общинският съветник Иван Кирилов, както и народният представител Илиян Йончев – член на Комисията по транспорт и заместник-председател на Комисията по вътрешна сигурност и обществен ред.

В рамките на срещата бе обсъдена актуалната ситуация около държавния Бюджет 2026 и отражението му върху градския транспорт на столицата. В първоначалния вариант на проектобюджета за София бяха предвидени 72 млн. евро за обществен транспорт. Впоследствие, след общественото напрежение и проведените протести, правителството предложи ревизиран проект, в който средствата бяха намалени до 61 млн. евро – ниво, което не покрива реалните нужди на транспортната система. В момента обаче и този ревизиран Бюджет 2026 няма да бъде разглеждан от парламента, като страната навлиза в режим на удължителен закон, който на практика запазва параметрите на Бюджет 2025. В тази ситуация съществува реален риск градският транспорт на София да бъде поставен под допълнителен финансов натиск, ако не бъдат предприети навременни и отговорни действия.

„Удължителният закон не може и не бива да се използва като извинение София да получи по-малко средства за градски транспорт. Държавата е длъжна да гарантира, че системата ще продължи да функционира нормално, докато бъде приет редовен бюджет“, подчерта Кирил Добрев. Участниците в срещата се обединиха около разбирането, че подобни разговори и поставените цели трябва да бъдат надпартийни. Общата цел е в периода на действие на удължителния закон да се гарантира, че София няма да получи по-малко средства за градски транспорт от реално необходимите за поддържане на услугата през 2026 г., до приемането на редовен държавен бюджет.

Отделен акцент в разговора бе поставен и върху приетите по-рано през годината промени в Закона за движение по пътищата, свързани с общинското видеонаблюдение и безопасността на движението. Обсъдени бяха възможностите общините да планират в бюджетите си 50% от постъпленията от установени нарушения, както и синхронизирането на общинските камери със системите на МВР – тема, която кметът Васил Терзиев потвърди, че вече се отчита в планирането на Столична община.

По време на срещата беше обсъдена и темата за индивидуалните електрически превозни средства, като от ръководството на Столична община потвърдиха, че са проведени разговори с компаниите, даващи под наем подобни превозни средства, с цел по-добра регулация, контрол и повишаване на безопасността на движението.

 

 

 

 

БТА публикува този текст съгласно чл. 5, ал. 1, т. 3 и ал. 3 от Закона за Българската телеграфна агенция

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 21:33 на 16.12.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация