site.bta Въпросът за образователната структура е един от най-важните в Закона за предучилищното и училищното образование, каза министър Красимир Вълчев

 Въпросът за образователната структура е един от най-важните в Закона за предучилищното и училищното образование, каза министър Красимир Вълчев
 Въпросът за образователната структура е един от най-важните в Закона за предучилищното и училищното образование, каза министър Красимир Вълчев
Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев участва в заседанието на Комисията по образованието и науката в Народното събрание. Снимка: Минко Чернев/БТА (КН)

Въпросът за образователната структура е един от най-важните в Закона за предучилищното и училищното образование, но ние не започнахме дискусията през миналата седмица, а преди няколко месеца. Тогава започнахме с темата кога да се завършва основно образование и колко да бъдат годините, в които да се учи за него. Със завършването на основно образование в края на седми клас сме единствените в Европа и това има повече негативни, отколкото положителни ефекти. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в отговор на актуален въпрос от Фатима Йълдъс от парламентарната група на "ДПС - Ново начало", който тя му зададе на заседанието на Комисията по образованието и науката в Народното събрание.

Въпросът беше свързан с дискусията, която Министерството на образованието и науката (МОН) организира за структурата на училищното образование, за баланса на видовете подготовка, за евентуални промени и за необходими реформи в националните изпити. Форумът се състоя през миналата седмица в заседателната зала в Ректората на Националната спортна академия (НСА) „Васил Левски“.

Най-голям консенсус има основното образование да се завършва в края на осми клас, да има матура по основния профилиращ предмет и силно да облекчим учебните програми за профилирана подготовка. Това каза тогава министърът на образованието и науката Красимир Вълчев пред журналисти, обобщавайки мненията от дискусията, която продължи няколко часа.

Тази дискусия за образователната структура продължи с други подтеми, свързани с това какво да бъде съотношението между профилирана и професионална подготовка, какви да бъдат националните външни оценявания, какви държавни зрелостни изпити да има - по кои предмети и кои да са задължителните матури. Този разговор ще продължи в следващите месеци в страната, каза днес министър Красимир Вълчев.

Той отбеляза, че четвъртък може би не е най-добрият ден от седмицата, в който Министерството на образованието и науката да организира дискусии, защото тогава има заседание на Народното събрание и депутати не могат да участват в тези форуми.

/ВБ/

Списание ЛИК

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 07:46 на 04.12.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация