site.btaОсновният жп оператор в Нидерландия блокира няколко цифрови платежни карти след измами с пътувания


Компанията "НС, Недерландзе споорвеген" (NS, Nederlandse Spoorwegen), основният пътнически железопътен оператор в Нидерландия, блокира дигиталните карти за плащане на няколко платежни услуги след измама, позволявала на хората да пътуват гратис. От 1 юли вече не е възможно да се пътува с виртуални карти за плащане на онлайн банката "Револют" (Revolut) и платежните услуги "Пейсейф" (Paysafe) и "Вивид"(Vivid), съобщава информационният сайт "Ню".
Това потвърждава говорител на компанията след публикация на телевизия Ен О Ес. Дигиталните карти на "Пейсеф" са блокирани и от всички други компании за обществен транспорт в Нидерландия. "Блокираме платежни карти по искане на превозвачите, а "Пейсеф" беше посочена като проблем от всички превозвачи", казва говорител на "Транслинк" (Translink) пред сайта.
С виртуалните платежни карти хората можеха да се регистрират при качване и слизане, след което да изтрият картата след пътуването. По този начин пътните разходи не можеха да бъдат удържани, докато измамникът имаше валиден билет. "О Ве пей" (OVpay), системата за регистриране при качване и слизане с банкова карта, е технически проектирана така, че пътните разходи се удържат едва при излизане от гарата, а не веднага.
Това е първият случай, в който тези платежни услуги са блокирани поради тази измама, въпреки че отдавна е известно, че с тях може да се пътува без баланс. Кондукторите трудно можеха да забележат измамата, защото пътниците с тези карти можеха да се регистрират при качване и слизане.
Не е ясно колко щети понасят транспортните компании от този вид измама. "Транслинк" обработва плащанията с "О Ве пей", но не желае да посочи колко пари компанията не е могла да удържи поради тази измама.
От "Револют" са заявили за Ен О Ес, че не са съгласни с блокирането и "разглеждат (правните) възможности в интерес на своите нидерландски клиенти".
"Транслинк" съобщава, че съзнателно е избрала да отписва пътните разходи едва след пътуването, защото това е по-бързо и по-лесно за пътника. Компанията не възнамерява да променя нищо.
От "Вивид" са обяснили, че работят по "техническо решение". "Пейсейф" не са отговорили на въпросите на Ен О Ес относно измамата.
/ИЦ/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина