site.btaБългарската общност в Богота, Колумбия, отбеляза Деня на Съединението на България със сбирка, част от инициативата „Кафе с цел“

Българската общност в Богота, Колумбия, отбеляза Деня на Съединението на България със сбирка, част от инициативата „Кафе с цел“
Българската общност в Богота, Колумбия, отбеляза Деня на Съединението на България със сбирка, част от инициативата „Кафе с цел“
Снимка: Българо-колумбийската фондация "Алианса" - Богота, Колумбия

Българската общност в Богота, Колумбия, отбеляза Деня на Съединението на България със сбирка, част от инициативата „Кафе с цел“. Това сподели за рубриката „БГ Свят“ на БТА Дорис Дукова, основател и главен изпълнителен директор на Българо-колумбийската фондация „Алианса“.

„По своеобразен начин протече празнуването на Деня на Съединението, който в Колумбия съвпада с отбелязването на местната традиция за честване на обичта и приятелството. Сбирката на 6 септември в книжарница „Ле Тиенде“ събра българи и колумбийци, които се интересуват от образование и работа в България“, разказа Дукова. 

На присъстващите на събитието бе предложено да участват в игра, с фокус върху  междукултурния диалог. Разделени в два отбора, участниците трябваше да създадат история, свързана с обединение и работа в екип, използвайки като опорни точки жетони с изображения на природни пейзажи и културни забележителности. 

„В тази игра нямаше победители или победени. Тя бе израз на креативност и възможност за трениране на уменията за ефективно слушане“, допълни Дорис Дукова. 

Както БТА писа, Българо-колумбийската фондация „Алианса“ е създадена на 24 май 2008 г. с идеята да „служи като мост между българските и колумбийските висши учебни заведения за разпространение на техните академични постижения, възможности за обучение по семестри, кратки или изследователски престои и да осигури сътрудничество за формулиране на изследователски или разширени проекти“.

Първата сбирка „Кафе с цел“ се организира през ноември 2008 г. и до момента са организирани повече от 55 срещи, в които са участвали над 300 души.

Името на инициативата е замислено като амалгама между кафето като продукта, който предизвиква положителен имидж на държавата в стереотипите на чужденците за Колумбия, а думата “цел“ насочва към това, което човек се стреми или което трябва да се осъществи. 

/ЙК/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 05:27 на 14.09.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация