Форум на БТА "БГ ТУРИЗЪМ - ЛЯТО 2025"

site.btaЗаместник-председателят на НБТ Мартин Захариев призова за създаване на агенция или дирекция в Министерския съвет "Бранд България"

Заместник-председателят на Управителния съвет на Националния борд по туризъм Мартин Захариев заяви по време на форум на БТА, че има необходимост от създаването на дирекция, специализирана администрация на Министерски съвет, която да се занимава с Бранд България. Темата "Бранд България" не може да бъде решена по никакъв друг начин, освен със субординация и императивно от Министерския съвет, с политическо решение и лице - вицепремер, който да управлява процеса с или без портфейл, заяви Захариев на организирания от БТА форум "БГ Туризъм – Лято 2025" в "Гранд хотел Поморие" в града. Дискусията беше открита от генералния директор на Агенцията Кирил Вълчев.

По думите на Захариев тази агенция трябва да има за цел да координира всички министерства и агенции в България, "които промотират името на държавата ни отвъд Калотина в единни стандарти, с единни указания, така щото да имаме дефинитивно ясно…. направено послание за света".

Това не е усилие само на туризма, а и на Българската агенция за инвестиции, на Министерството на икономика, на Министерството на култура, на външно министерство, това е политематичен, ултаинтегрален процес, който може да бъде координиран само от вицепремер или премиер. И ние трябва да решим този въпрос с помощта на БТА", заяви Захариев.

Той акцентира и върху необходимостта от партньорство между правителството, местната власт и бизнеса в областта на туризма. Само това е работещата рецепта, когато трите власти - властта на парите, властта на държавата и местната власт са на една маса и са разпределили отговорностите, но и бюджетите, заяви Захариев.

Захариев изтъкна също и необходимостта да бъде чуто мнението на бизнеса за това как трябва да изглежда националният туристически портал.

Медийната системна грешка е така наречената автоцензура в българските медии на всички нива за неспоменаване на имената на търговски фирми и в частност от туристическия сектор заради нормативни причини, каза Захариев и призова за обща среща в БТА по този въпрос. В тази връзка генералният директор на БТА напомни, че Агенцията вече четвърта година публикува икономическата си информация с имената на компаниите. Досега нямаме никакъв проблем при прилагането на никакъв закон, заяви генералният директор на БТА и допълни, че този пример на Агенцията са последвали и по-малки медии.

Това е седмото издание от инициативата на БТА за организиране на форуми, които се провеждат два пъти всяка година - в началото на летния и на зимния туристически сезон, за обсъждане на посланията при представянето на туризма в България през предстоящия сезон с представители на държавни и общински институции, туристическия бизнес, неправителствени организации, учени и експерти. 

/ИЦ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 02:54 на 03.06.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация