site.btaБез частния бизнес няма устойчив туризъм, каза представителят на "Диневи груп" Даниела Динева
Частният сектор е двигател на българския туризъм и неговият принос трябва да бъде ясно признаван и отразяван – особено когато става дума за значими събития с културна или спортна стойност. Това каза Даниела Динева, представител на "Диневи груп" АД, по време на националния форум "БГ Туризъм – Лято 2025", организиран от Българската телеграфна агенция (БТА) в "Гранд хотел Поморие“.
"Без частен бизнес няма и тема за туризъм. Искам да призова за повече внимание към качествените събития и за това да бъде ясно посочван организаторът, когато той създава нещо, което популяризира българската туристическа дестинация или има културна стойност", заяви Динева. По думите ѝ, трябва да има мярка в споменаването на търговските марки, но когато те стоят зад значими инициативи, споменаването им е въпрос на уважение и признателност.
Като пример тя даде предстоящия Международен турнир по плажен волейбол от световната серия Futures, който ще се проведе в Свети Влас само след дни. Според нея това е събитие с национално значение, което се случва за първи път на българското Черноморие. Въпреки това интересът от страна на медиите е бил крайно слаб.
"Беше изключително трудно да намерим партньор, който да поеме ангажимента да го излъчи на живо. БТА, разбира се, ни подкрепи, за което съм благодарна. Но по силата на договор с Международната федерация по волейбол, имаме задължение събитието да бъде предавано на живо. Радвам се, че и Нова телевизия прие и ще го излъчи", отбеляза Динева.
Според нея в обществото и особено в медийната среда продължава да съществува неоснователно притеснение, че споменаването на частни партньори е равносилно на реклама. "Истината е, че това не е срамно, не е мръсно – това е принос към имиджа на България като туристическа дестинация. Как иначе ще изградим отношение и доверие у следващите поколения към българския туризъм?", попита тя.
Динева се обърна и към присъстващите представители на институции и медиите, припомняйки, че от години се е наложила практика търговските марки и частните организатори да бъдат избягвани от официални изявления и репортажи, дори когато имат реален принос. "По този начин се възпитава едно цяло поколение в пренебрежение към българските успехи в туризма. Това трябва да се промени".
Тя завърши изказването си с личен акцент, отбелязвайки символиката на Деня на детето. "Аз съм едно пораснало дете на прехода. Минали са 35 години. Вярвам, че не живеем вече във време, в което този, който прави повече, трябва да бъде наказван с мълчание или липса на отразяване. Напротив – тези хора трябва да бъдат подкрепени и показвани".
Форумът "БГ Туризъм – Лято 2025" събра в Поморие представители на министерството на туризма, депутати, представители на туристическия бранш, институции, медии, преподаватели в университети и експерти с цел обсъждане на предизвикателствата и перспективите пред българския туризъм за новия летен сезон.
/ИЦ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина