site.btaПрез 2022 година "Кауфланд България" е създала добавена стойност за над 1,63 млрд. лв. в българската икономика, съобщиха от компанията

През 2022 година "Кауфланд България" е създала добавена стойност за над 1,63 млрд. лв. в българската икономика, съобщиха от компанията
През 2022 година "Кауфланд България" е създала добавена стойност за над 1,63 млрд. лв. в българската икономика, съобщиха от компанията
Снимка: Христо Воденов/БТА

През 2022 година "Кауфланд България" (Kaufland Bulgaria) е създала добавена стойност за над 1,63 млрд. лв. в българската икономика, което представлява 1,3 на сто от брутната добавена стойност на страната, обяви пред журналисти Иван Чернев, изпълнителен директор на търговската верига. Той представи отчета на компанията за миналата година.

Едно работно място в "Кауфланд България" поддържа над 5 други в българската икономика. "Кауфланд" е търговски център, даващ възможност за развитие на редица други бизнеси под покрива на магазините на компанията. Тези бизнеси създават добавена стойност от 23,5 млн. лева за българската икономика, посочи Иван Чернев. Компанията пряко създава с близо 25 на сто повече стойност за обществото, отколкото за самата компания (нетна печалба спрямо заплати за служители и заплатени данъци и такси към държавата), допълни изпълнителният директор.

Всеки 100 лева, похарчени във веригата, създават допълнителна стойност за българската икономика и общество в размер на 71,7 лева. От всеки 100 лв., изразходвани в магазините й, компанията внася обратно в българската икономика 59 лв. чрез закупуването на продукти от местни български фирми. Общите разходи за продукти и услуги водят до още 71,7 лв. допълнителни въздействия в България. Тези въздействия включват добавената стойност, създадена от доставчиците на "Кауфланд", както и допълнителната стойност, генерирана в цялата верига на доставките след тях. Тази верига обхваща хиляди фирми от всички сектори на българската икономика, пише в доклада на компанията.

Преките емисии на "Кауфланд България" са спаднали с 45 на сто спрямо 2019 година, посочи още директорът на поделението на германската търговска верига. Този спад е в резултат на закупуването на "зелена" енергия за 100 процента от използваното електричество.

Икономическата дейност на фирмата в страната допринася за създаването и поддържането на общо 41 321 работни места, включително за своите служители (6125) и за тези, които работят при концесионерите (1459). За сравнение, поддържаните работни места от компанията през 2019 г. са около 31 000 или с близо 25 на сто по-малко.

През 2023 г. компанията разполага с 63 хипермаркета в 35 града. От навлизането си в страната през 2006 г. в България до днес, "Кауфланд" се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции за периода от 1,9 млрд. лв., пише в доклада на търговската компания.

"Кауфланд" е търговски център, даващ възможност за развитие на редица други бизнеси под покрива на магазините на компанията. В населените места извън големите градове, комплексът на "Кауфланд" често представлява единственото място, където разнообразни бизнеси имат възможността да работят. Под покрива на хипермаркетите се помещават редица търговски обекти – т.нар. концесионери, като например аптеки, сладкарници, зоомагазини и други. Тези бизнеси създават добавена стойност от 23,5 милиона лева за българската икономика. Толкова пари биха били достатъчни за изграждането на 7 нови сгради на детски градини в столицата, посочват от ритейлъра.

Отрицателните въздействия на "Кауфланд България" идват предимно от негативите за околната среда, причинени от дейности, които не са под пряк оперативен контрол на компанията. Тези въздействия се равняват на 447 милиона лева, като най големите дялове идват от производството на български продукти (274 млн. лв.) и предизвиканите въздействия по веригата на доставките (102 млн. лв.). Факторите, на които се дължат тези негативи, са въздействията от земеделието върху качеството на въздуха и използването на води, както и на закупуването на енергия по цялата верига на доставките, произвеждана в голям процент от ТЕЦ. В тази връзка, "Кауфланд" вече започна да стимулира своите доставчици да подобрят устойчивите си практики чрез повишени изисквания не само по отношение на качеството на продуктите, но и във връзка с екологичното и социалното им представяне, пише в доклада за 2022 година.

Мориц Зайлер, ръководител на икономическия отдел на посолството на Германия в България, посочи, че "Кауфланд" носи в нашата страна най-доброто от германската икономика и затова поздравява и подкрепя компанията. Той изтъкна добрия пример на "Кауфланд България" да ползва напълно зелена енергия в своите обекти и изграждането на фотоволтаиици на покривите на  хипермаркетите.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 06:49 на 19.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация