site.btaТунел "Железница" е с две напречни връзки за линейки и пожарни, четири са за пешеходци, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура"

Тунел "Железница" е с две напречни връзки за линейки и пожарни, четири са за пешеходци, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура"
Тунел "Железница" е с две напречни връзки за линейки и пожарни, четири са за пешеходци, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура"
Снимка: АПИ

Председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Венцислав Ангелов показа на представители от Европейския център за транспортни политики системите за безопасност в тунел "Железница" на автомагистрала "Струма". В края на януари за съоръжението бе подписан Акт 15 за завършване на строителните работи, съобщиха от АПИ.

"Железница" е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас, с две отделни тръби за движение в посока. Дължината на всяка е около 2 км. Съоръжението е с енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н.

Чрез симулация на различни ситуации, които биха могли да възникнат в тунела, на представителите от неправителствената организация бяха показани как работят вентилационните системите при задимяване, интензивен трафик и т. н. Както и как шофьорите ще могат да подадат сигнал от аварийните SOS кабини в случай на инцидент.

Разгледани бяха и напречните връзки между двете тръби, които ще са за евакуация при тежка катастрофа. Тунел "Железница" има 2 напречни връзки за автомобили, по които ще могат да минават линейки, пожарни и други специализирани машини, и 4 за пешеходци.

На представителите от неправителствената организация бе показана и хеликоптерната площадка, която е след тунела, пътувайки от София към Кулата. За първи път на инфраструктурен обект е изградено подобно съоръжение с цел да се осигури възможност за кацане на медицински хеликоптери за бърза реакция в случай на тежък инцидент в региона.

През втората половина на януари, в отговор на депутатски въпрос за поетапното пускане в експлоатация на тунел "Железница", където бе установено свлачище, което трябваше да бъде укрепено на два етапа, служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков съобщи, че по процедурни причини, свързани със сключването на договор за проектиране, включително и за строителен надзор, има забавяне.

Министърът съобщи, че строителят е поел ангажимент, че три месеца след издаването на съответните строителни книжа ще бъде готово укрепването на първия етап от проекта, за да може да бъде пуснато движението в едната посока, а след това - след още три или четири месеца, ще бъде завършено изцяло укрепването на свлачището, за да може да бъде пусната за движение и другата лента.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 06:39 на 26.03.2023 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация