site.btaПрофесионална гимназия и работодатели в Смолян кандидатстват с интегрирана концепция за дуално обучение

Професионална гимназия и работодатели в Смолян кандидатстват с интегрирана концепция за дуално обучение
Професионална гимназия и работодатели в Смолян кандидатстват с интегрирана концепция за дуално обучение

Професионалната гимназия по техника и технологии (ПГТТ) "Христо Ботев" в Смолян в партньорство с фирми работодатели от града кандидатстват с концепция за интегрирани териториални инвестиции, свързана с развитие на дуалното обучение. Концепцията "Подкрепа за дуалната система на обучение в ПГТТ "Христо Ботев" бе представена днес на публично обсъждане в Община Смолян. Поредицата от обсъждания на концепции се организира от Областния информационен център в Смолян.

Разработената концепция предвижда дейности и инвестиции за модернизиране на провеждащото се за шеста година дуално обучение по технически специалности в гимназията. Необходимо е да се осигури съвременно оборудване в учебното заведение, посочиха от училището. В гимназията се провежда дуално обучение по специалностите „Електрообзавеждане на производството“ и „Машини и системи с ЦПУ“, които са сред търсените професии от страна на индустриалните фирми в Смолян и областта. Интересът към паралелките с дуално образование се повишава през последните години, според информация от ръководството на ПГТТ.  Партньори в интегрираната концепция са две от фирмите, които осигуряват стажове и работни места за учениците от професионалната гимназия. В концепцията са заложени обучения за преподаватели и наставници, осигуряване на пробно стажуване за учениците, информационни кампании за популяризиране на възможностите за дуално обучение.

Финансирането по кандидатстващата концепция е заложено по програма „Образование“, а общата стойност на инвестициите е 363 хил. лв.

/ХК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:53 на 30.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация