site.btaМинистър Красимир Вълчев гостува на училищен практикум във Втора английска гимназия

Министър Красимир Вълчев гостува на училищен практикум във Втора английска гимназия
Министър Красимир Вълчев гостува на училищен практикум във Втора английска гимназия
Снимка: МОН

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев беше гост на училищен практикум във Втора английска гимназия „Томас Джефърсън“, съобщиха от пресцентъра на Министерството на образованието и науката (МОН).

Иновативните училища имат енергия да променят системата отдолу нагоре и вече го правят, това каза министърът по време на събитието. Идеята на гимназията е чрез подобни срещи да споделя с колеги от други училища своите иновации и успешни практики, посочиха от МОН.

В рамките на междуинституционалната квалификация учители са представили как провеждат проектно базирано обучение, а учениците им са демонстрирали резултатите от своите изследвания. „Най-доброто учене е от учители на учители. Най-добрата мотивация за учениците е, когато обучението е интердисциплинарно и насочено към формиране на умения, а не към механично усвояване на знания“, подчерта Вълчев. Той поздрави екипа на гимназията и гостуващите преподаватели. „С добрите и споделени училищни иновации вие се вдъхновявате един други и достигате до хиляди ученици“, допълни министърът.

Директорът на гимназията Веселина Иванова обясни, че от началото на учебната 2025/2026 г. Регионалното управление на образованието - София-град организира училищата в столицата в мрежи, за да улесни обмена на добри практики. Затова и представянето на иновациите е проведено като междуинституционална квалификация в мрежата, в която Втора английска гимназия участва заедно с училища от районите „Триадица“, „Средец“ и „Лозенец“.

Ученици от гимназията са представили изследване на тема „Замърсяване на водите“, съчетаващо знания по биология, химия и физика. Те са взели проби от различни водни източници и са ги анализирали за замърсители, включително чрез измерване на pH и наличие на тежки метали. Резултатите са визуализирани в дигитална карта, а учениците са разработили и кратки анимации чрез софтуерите Scratch, Filmora и CapCut.

В рамките на събитието е бил демонстриран и интегрален проект „Редицата на Фибоначи и Златното сечение“, който обединява математика, английски език и изобразително изкуство. В него учениците проследяват проявленията на златното сечение в природата, изкуството, архитектурата и музиката и създават фотографски произведения по правилата на композицията.

Друг акцент в практикума е проект, посветен на техниките на убеждаване в рекламата. Учениците анализираха принципи като реципрочност, социално доказателство, авторитет, недостиг и единство. Чрез платформите Gemini и Canva създадоха рекламни материали, подкрепени със статистически данни и психологически наблюдения. В часовете по испански език чрез подхода CLIL учениците разпознавали манипулативни техники и представили свои проекти.

В рамките на квалификацията беше представена и практика, свързана с третата иновация в гимназията: „Развиване на дигитално-медийната грамотност чрез социално и емоционално учене във втори гимназиален етап“. Иновацията се прилага в избираемите модули на профилиращите предмети история, български език, чужди езици и гражданско образование.

От министерството допълниха, че на събитието са присъствали и заместник-министрите на образованието и науката Емилия Лазарова и Наталия Михалевска.

/ИПД

/ХК/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 19:29 на 03.12.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация