site.btaМинистър Красимир Вълчев гостува на училищен практикум във Втора английска гимназия
Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев беше гост на училищен практикум във Втора английска гимназия „Томас Джефърсън“, съобщиха от пресцентъра на Министерството на образованието и науката (МОН).
Иновативните училища имат енергия да променят системата отдолу нагоре и вече го правят, това каза министърът по време на събитието. Идеята на гимназията е чрез подобни срещи да споделя с колеги от други училища своите иновации и успешни практики, посочиха от МОН.
В рамките на междуинституционалната квалификация учители са представили как провеждат проектно базирано обучение, а учениците им са демонстрирали резултатите от своите изследвания. „Най-доброто учене е от учители на учители. Най-добрата мотивация за учениците е, когато обучението е интердисциплинарно и насочено към формиране на умения, а не към механично усвояване на знания“, подчерта Вълчев. Той поздрави екипа на гимназията и гостуващите преподаватели. „С добрите и споделени училищни иновации вие се вдъхновявате един други и достигате до хиляди ученици“, допълни министърът.
Директорът на гимназията Веселина Иванова обясни, че от началото на учебната 2025/2026 г. Регионалното управление на образованието - София-град организира училищата в столицата в мрежи, за да улесни обмена на добри практики. Затова и представянето на иновациите е проведено като междуинституционална квалификация в мрежата, в която Втора английска гимназия участва заедно с училища от районите „Триадица“, „Средец“ и „Лозенец“.
Ученици от гимназията са представили изследване на тема „Замърсяване на водите“, съчетаващо знания по биология, химия и физика. Те са взели проби от различни водни източници и са ги анализирали за замърсители, включително чрез измерване на pH и наличие на тежки метали. Резултатите са визуализирани в дигитална карта, а учениците са разработили и кратки анимации чрез софтуерите Scratch, Filmora и CapCut.
В рамките на събитието е бил демонстриран и интегрален проект „Редицата на Фибоначи и Златното сечение“, който обединява математика, английски език и изобразително изкуство. В него учениците проследяват проявленията на златното сечение в природата, изкуството, архитектурата и музиката и създават фотографски произведения по правилата на композицията.
Друг акцент в практикума е проект, посветен на техниките на убеждаване в рекламата. Учениците анализираха принципи като реципрочност, социално доказателство, авторитет, недостиг и единство. Чрез платформите Gemini и Canva създадоха рекламни материали, подкрепени със статистически данни и психологически наблюдения. В часовете по испански език чрез подхода CLIL учениците разпознавали манипулативни техники и представили свои проекти.
В рамките на квалификацията беше представена и практика, свързана с третата иновация в гимназията: „Развиване на дигитално-медийната грамотност чрез социално и емоционално учене във втори гимназиален етап“. Иновацията се прилага в избираемите модули на профилиращите предмети история, български език, чужди езици и гражданско образование.
От министерството допълниха, че на събитието са присъствали и заместник-министрите на образованието и науката Емилия Лазарова и Наталия Михалевска.
/ИПД
/ХК/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина