Зад страната ни са Люксембург и Румъния

site.btaБългария е сред страните в ЕС с най-малък дял на предприятията, извършващи продажби онлайн през 2022 г.

България е сред страните в ЕС с най-малък дял на предприятията, извършващи продажби онлайн през 2022 г.
България е сред страните в ЕС с най-малък дял на предприятията, извършващи продажби онлайн през 2022 г.
Снимка: AP/Wilfredo Lee

През 2022 година 22,9 на сто от предприятията в ЕС са извършвали онлайн продажби, което е с 0,1 процентни пункта (п.п.) повече в сравнение с 2021 г. (22,8 на сто) и с 6,5 п.п. повече в сравнение с 2012 г. (16,4 на сто), показват данни на Евростат, представени на сайта на статистическата служба на ЕС.

Сред страните от ЕС делът на предприятията, занимаващи се с онлайн продажби, варира значително. Най-висок дял е отчетен в Литва (38,9 на сто), Швеция (38,1 на сто) и Дания (36,7 на сто). За разлика от тях най-ниски дялове са отчетени в Румъния (12,9 на сто), следвана от Люксембург (13,4 на сто) и България (15,1 на сто).

Делът на предприятията, извършващи онлайн продажби, варира значително и в зависимост от размера на компаниите. През 2022 г. 45,9 на сто от големите предприятия в ЕС са извършвали онлайн продажби и 30,2 на сто от средните предприятия. За разлика от тях 20,8 на сто от малките предприятия са се занимавали с онлайн продажби през 2022 г.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 04:50 на 18.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация