site.btaЕГ "Пловдив" въвежда рейтингова система за учители и ученици по модел на британско училище

BOBSTH 14:37:00 27-11-2013
MM1437BO.036
Пловдив - Езикова гимназия - проект

ЕГ "Пловдив" въвежда рейтингова
система за учители и ученици по
модел на британско училище


Пловдив, 27 ноември /Ирина Шопова, БТА/
Езикова гимназия "Пловдив" започна работа по проект
"Рейтинг плюс", финансиран по Оперативна програма "Развитие на
човешките ресурси". За целта училището работи съвместно с
британското училище Тийсдейл, което е автор на разработката и в
момента я мултиплицира в множество учебни заведения в Европа.
Рейтинг плюс е иновативна система на обучение, която унифицира
учебния процес във всяка една класна стая и съответно позволява
да се контролира неговото правилно и възможно най-ефективно
провеждане, обясни ръководител на проекта Юлия Тодорова.
Пилотното въвеждане на новата система ще направи
вътрешно квалификационна рамка на учителите, както и оценяване
на преподаването в клас. В момента върви обучение на учители и
адаптиране на британската разработка към условията в българското
училище.
Вторият компонент на системата касае дисциплината в
училището. Ако учениците си играят с телефоните или идват без
домашни, те предизвикват точно определена и предварително
обявена реакция, каза Тодорова. Най-тежкото наказание е
изолиране на недисциплинираният ученик от неговите съученици.
Обратно, за младежите, които оказват помощ на другите и са
допринесли за приятната среща в клас, трупат точки. Точки трупат
и класовете като цяло, като най-голямата награда е безплатна
екскурзия в края на годината. Планирано е иновативната система
да се внедри в Езикова гимназия "Пловдив" до края на февруари
2015 година. Спечелените от Европейския социален фонд средства
са над 270 000 лева и ще се усвоят от гимназията, Сдружение
"Обединени професионалисти за устойчово развитие" - Пловдив и
училище Тийсдейл.
/ММ/



news.modal.header

news.modal.text

Към 18:27 на 13.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация