site.btaПилотът на МакЛарън Оскар Пиастри: "Има няколко неща, които трябва да променя доста съществено в начина си на шофиране"

Пилотът на МакЛарън Оскар Пиастри: "Има няколко неща, които трябва да променя доста съществено в начина си на шофиране"
Пилотът на МакЛарън Оскар Пиастри: "Има няколко неща, които трябва да променя доста съществено в начина си на шофиране"
снимка: AP Photo/Moises Castillo

Оскар Пиастри загуби лидерството във временното класиране в шампионата при пилотите във Формула 1 от съотборника си от МакЛарън Ландо Норис след Гран при на Мексико в неделя, но на фона на трудностите австралиецът каза, че "за мен най-важното е да се опитам да науча нещата, които искам да науча", пише агенция DPA.

Пиастри не успя да завърши на подиума вече в четири поредни състезания, което позволи на Норис и Макс Ферстапен от Ред Бул да намалят разликата в подреждането. Последната победа на австралийския пилот беше за Гран при на Нидерландия през август.

Ландо Норис поведе в надпреварата за титлата, а Ферстапен намали разликата с Пиастри от 104 точки на 35 в шест състезания.

"Стана очевидно след квалификационната сесия, че има няколко неща, които трябва да променя доста съществено в начина си на шофиране. В самото състезание се опитах да го приложа", обясни Пиастри пред Sky Sports.

"Ако съм постигнал известен напредък с това, ще бъда щастлив, но очевидно, когато съотборникът ти спечели състезанието, а ти завършиш пети, не е чак толкова екстравагантно", добави той.

Шефът на отбора на МакЛарън Андреа Стела подчерта след квалификацията за Гран при на Мексико, в която Пиастри завърши на 0.588 секунди зад Норис, че "всяко доказателство, всяка част от данните, всяко индиректно измерване на информацията, с което разполагаме, ни казва, че няма проблем с колата".

С това МакЛарън насочва към изводите, че Оскар Пиастри и Ландо Норис имат различни умения, а Пиастри се затруднява в условия на слабо сцепление, като например в Остин миналия уикенд и в Мексико.

"Мисля, че през последните няколко седмици трябваше да карам по много различен начин. Беше малко странно да го осъзная. Карах по абсолютно един и същ начин през цялата година, а през последните няколко седмици колата, гумите изискваха различен начин на шофиране. Вече опитах няколко неща, за да го променя", коментира още Пиастри и допълни:

"Като се има предвид как темпото се различаваше в последните няколко състезания - Ландо откри, че е по-лесно да се вмести в това, а аз не. Става въпрос за добавяне на нови неща, а не за преоткриване на себе си."

/КМ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 11:07 на 28.10.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация