site.btaНиколай Грязин: Приоритет е Световният рали шампионат, но с удоволствие бих се състезавал и в България, ако имам такава възможност


Руският пилот Николай Грязин, който има българско гражданство и неговият навигатор Константин Александров, заявиха, че приоритет за тях двамата е силно представяне в Световния рали шампионат (WRC) и по-предно класиране във WRC 2, където те се състезават.
Грязин и Александров, които се състезават с автомобил на Шкода, са в България, за да се срещнат с фенове на рали спорта. В единствения ден, в който са в столицата, те дадоха пресконференция, на която присъстваха още председателят на Съюза на българският автомобилисти (СБА) инж. Емил Панчев и председателят на Автомобилната федерация в България (АФБ) Калоян Станчев.
"Тази година вече преминаха пет старта и засега всичко е добре. Предстои ни участие в рали Сардиния. Целта ни там не е да печелим точки, а да набираме още опит", каза Грязин.
"Харесва ми много да се състезавам в Европейския рали шампионат, защото обстановката в него е много по-приятелска, отколкото тази в Световния рали шампионат. Но за нас приоритет са състезанията във WRC. Ако можем, ще участваме в Европейския рали шампионат, стига това да не е в противоречие с програмата ни. Просто някои от състезанията в двата шампионата са много близо едно до друго и няма как да се кара в две поредни надпревари", допълни роденият в Русия пилот.
"Нивото във WRC 2 тази година е по-високо откогато и да било и бих казал, че колкото и странно да звучи, първенството е по-конкурентно от това във WRC. Силите на пилотите са много изравнени и всеки може да спечели в даден ден или даден етап. Но само най-добрите ще могат да се борят за титлата", прогнозира Грязин.
Той добави, че откакто кара за България усеща много по-голяма подкрепа по време на състезания.
"В миналото никога не виждах знамена, които да са насочени с подкрепа към мен и към Константин, но в последно време има страшно много. Виждам знамена при сервизните помещения, край сцените и по завоите на самите етапи. Тогава е трудно да видиш хората, които те подкрепят, но знамената се забелязват ясно. Чувството е много приятно, защото знаеш, че караш не само за себе си, а и за тези, които те подкрепят", допълни пилотът.
Той бе попитан кое е любимото му състезание и дали би карал в България, ако се организира състезание от достатъчно висок ранг.
"Да, бих се състезавал и в България, ако имам такава възможност. От емоционална гледна точка любимото ми състезание в календара е рали Финландия", разкри той.
Неговият навигатор Константин Александров, който също е родом от Русия, похвали Грязин за уменията му с волана.
"Познавам Николай от доста години, но от пет години се състезаваме заедно. Той е много добър пилот. С него сме добри приятели и се разбираме отлично. Той е голям професионалист и аз се уча от него. Резултатите ни в последните години се подобряват постоянно, но основната причина за това е, че той е много бърз. Бих казал, че в някои ситуации е дори прекалено бърз и му казвам да намали, но той не ме слуша. Мисля, че в бъдеще ще имаме още по-добри представяния."
Шефът на СБА Емил Панчев посочи, че за България е невероятно възможност двама толкова добри състезатели да карат под роден флаг и никога не е имало колебания дали те да бъдат привлечени.
"Когато се появи възможността да привлечем двама състезатели от световна класа, не сме се колебали и за миг дали да го направим. Надявам се нашата помощ да продължи да бъде в тази посока. Пожелавам успех на Николай и Константин по състезателните трасета и да продължат да се изкачват по стълбичката все по-нагоре. Изключително важно е, че имаме представители на такова високо ниво, тъй като през миналата година в България нямаше автомобилен спорт, сега също няма и ние се надяваме, че това ще даде един старт, който да посочи на министерството на младежта и спорта малко да се активизира и да даде лиценз, за да има автомобилен спорт в България", каза той.
Председателят на АФБ Калоян Станчев също изрази надежда, че присъствието на Грязин и Александров ще спомогне за разрешаването на казуса с автомобилния спорт в България, тъй като в момента Министерството на младежта и спорт не е издало лиценз на нито една федерация, която да защитава интересите на клубовете и състезателите.
"Искам да благодаря на екипажа, че в натоварената програма, която имат, успяха да отделят време за нас и нашите фенове. Важно е много, че имаме пилоти на такова ниво. Те са пример за останалите пилоти в България да следват техния пример. От това, което знам от Николай Грязин е, че много наши пилоти не само ходят да ги подкрепят по състезания, но ги търсят и за съвети и черпят опит. По тази причина съм много благодарен, че чрез тях можем да развиваме нашия спорт, въпреки трудностите, които продължаваме да срещаме. Това, което зависи от нас, за да има работеща единна автомобилна федерация, сме го направили. Сега всичко е в ръцете на министерството. Може да питате министъра защо още няма решение по казуса с автомобилния спорт в България."
Станчев покани и всички фенове да се присъединят довечера към тържеството, което се организира от АФБ с участието на Грязин и Александров.
"Довечера в 18:30 ни предстои един празник при Клуба на автомобилиста в село Лозен. Обстановката ще бъде съвсем неформална. Ще има музика, срещи с феновете. Ще го направим като парти. Искаме да говорим не за политика, а само за спорт. Искаме да се порадваме на Николай и Константин, защото програмата им е наистина много натоварена и не е ясно кога отново ще могат да дойдат в България. Те са тук само днес. Но всеки фен ще има възможност да се докосне до тях, да получи автограф или да се снима. Постарали сме се да има и автомобил Шкода, който е много близък до този, с който те се състезават във WRC"
С богатия си опит на пилот Грязин бе помолен даде съвет и към младите шофьори за това да бъдат по-внимателни по пътищата и да има по-голяма толерантност.
"Сигурността по пътищата е много важна. В състезателните етапи ти не можеш да ограничиш скоростта си, но когато караш по градските пътища разликата е много голяма. Скоростта не може да бъде толкова голяма и правилата, които са разписани, имат своето предназначение. Да вдигаш скоростта в градски условия е опасно не само за самия теб, но и за останалите участници в движението и хора по улиците. За нас като рали пилоти със сигурност не е лесно да се движим в трафика, но всеки, който иска управлява бързи автомобили, може да го направи на изградените за това писти. Повярвайте ми, да караш на писта е много по-забавно, отколкото да се състезаваш в града", каза автомобилният състезател.
/ГК/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина