site.bta Националната конференция "Умения за иновации в образованието" ще търси решения на справяне с агресията и кибертормоза в училищата

 Националната конференция "Умения за иновации в образованието" ще търси решения на справяне с агресията и кибертормоза в училищата
 Националната конференция "Умения за иновации в образованието" ще търси решения на справяне с агресията и кибертормоза в училищата
Националната конференция "Умения за иновации в образованието" ще търси решения на справяне с агресията и кибертормоза в училищата. Снимка: Център за творческо обучение

Вербалната агресия бележи ръст от 26%, тормозът в училищата е нараснал с 10%, а кибертормозът - с над 85%. Тези стряскащи факти ни поставят пред необходимостта от спешни и иновативни решения. За тази цел Центърът за творческо обучение, в партньорство с фондацията "Лъчезар Цоцорков", се включва активно в работата за по-безопасна и подкрепяща училищна среда. Затова темата ще бъде във фокуса на националната конференция "Умения за иновации в образованието", където над 500 участници ще обменят опит и идеи. Тя ще започне на 8 ноември в Интер експо център в София и е под домакинството на Столичната община, съобщиха от Центъра за творческо обучение.

Конференцията ще бъде домакин на първото представяне в България на втората част от доклада на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) за образованието - "Социално и емоционално образование за по-добър живот". Докладът ще бъде представен от д-р Ноеми Ле Дон, старши проектен мениджър по социално-емоционално развитие в ОИСР.

"Ние трябва да създадем среда, в която децата се чувстват приобщени и сигурни", казва Йоана Маринова, изпълнителен директор на фондацията "Лъчезар Цоцорков". "Агресията в училищата е тревожен проблем, който не може да бъде решен без координирани усилия между учителите, родителите и обществото като цяло", допълва тя.

Анализът на данните показва, че въпреки добрите примери, цялостната среда в българските училища става все по-агресивна и предизвикателна за учениците. Според участниците в дискусията системното обучение на учители и директори, както и интеграцията на социално-емоционално образование, са ключови елементи за справяне с тези проблеми.

"Технологиите могат да бъдат както инструмент за ускоряване на обучението, така и причина за кибертормоза", казва д-р Александър Ангелов, отбелязвайки, че липсата на ясни правила за използване на технологии както в училищата, така и в семействата, допринася за нарастването на агресията сред младите хора.

Събитието ще акцентира и върху интегрирането на изкуствения интелект и дигиталните технологии в учебната среда, като целта е подобряване на психологическия климат в училищата и създаване на по-добра среда за обучение и личностно развитие.

/РБ/

Списание ЛИК

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 22:52 на 22.09.2025 Новините от днес

С акта на Независимостта една от най-старите държави в Европа отново се появява на световната политическа карта като самостоятелна и независима държава, каза Наталия Киселова на тържествената заря проверка по повод 117 години от обявяването на Независимостта на България

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация