site.btaЩе работим за по-мотивирани и подготвени преподаватели в университетите, каза министър Николай Денков

EZ 17:36:01 20-12-2021
MM1733EZ.012
Николай Денков - университети - награди

Ще работим за по-мотивирани и подготвени преподаватели в университетите, каза министър Николай Денков


София, 20 декември /Димитрина Ветова, БТА/
Министерството на образованието и науката /МОН/ ще работи за повишаване на мотивацията и подготовката на преподавателите в университетите. Това каза министърът на образованието и науката акад. Николай Денков на церемонията "Академични Оскари", на която бяха наградени най-добре класираните висши училища в Рейтинговата система за 2021 г., съобщи пресцентърът на МОН.
"Светът се развива доста бързо и ако искаме да бъдем конкурентоспособни в европейски и в световен план, то трябва да ускорим работата. Няколко области в сферата на висшето образование ще бъдат приоритетни в следващите месеци и в тях ще трябва да се работи много упорито", е отбелязал акад. Денков. Той е уточнил, че заедно с ректорите на университетите ще бъде продължен разговорът за повишаване на подготовката и мотивацията на преподавателите във висшите училища. Отворен стои и въпросът за фрагментираността на системата, който трябва да бъде решен. Третият приоритет е свързан с развитието на научните изследвания и тяхното приложение в практиката. Според акад. Денков България има много голям потенциал както за развитие на проучванията, които да се полезни за обществото, така и за тяхното прилагане.
Министърът на образованието смята, че последователните политики в сферата на висшето образование през последните години вече дават резултат, който е видим и за обществото. Пример затова е утвърждаването на Рейтинговата система, чиито данни помагат за вземането на важни управленски решения.
Тазгодишното издание на Рейтинговата система на висшите училища в България беше представено в Министерството на образованието и науката на 2 декември тази година.

/ММ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:51 на 16.06.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация